agulka83 |
rozkręcam się |
|
|
Dołączył: 27 Wrz 2013 |
Posty: 29 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Bielsko-Biała |
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/post_corner.gif) |
|
Drogi Mościcki... czasem warto zaufać profesjonalistom, ale skoro niczym niewierny Tomasz nie wierzysz, przytoczę tu podstawę prawną która potwierdza to, co napisałam.
2011-12-16
USTAWA
z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie Kodeksu cywilnego1)
Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia
go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego
inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
W dalszym ciągu podtrzymuję, ze dwa podstawowe uprawnienia konsumenta to żądanie naprawy lub wymiana towaru na nowy. Jesli naprawa jest niemożliwa/ brakuje tego samego egzemplarza etc. wówczas sprzedawca może zadecydować, że zwróci koszty. Trzecie zgłoszenie o którym piszesz, przy obrocie profesjonalistów z konsumentami nie ma de facto znaczenia - obowiązuje tylko w reżimie prawnym kodeksu cywilnego, który nie dotyczy obrotu na linii przedsiębiorca-konsument . |
|