szybszy |
domownik |
|
|
Dołączył: 02 Mar 2009 |
Posty: 132 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: mazowsze |
|
|
|
|
|
|
AHA,
to może wstawisz do mojego wątku swoje dwa wpisy ze swojego tematu o butach Fischer ? Moderator pewnie będzie musiał wesprzeć..
Podpowiesz jaki masz patent na wkładanie i wyjmowanie stopy ?
Po testach na 3 turach w masywie Turbacza (temp lekko na plus i minus) buty:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
oceniam na 4+ w skali 2-6.
+ rewelacyjna, przyziemna cena za nowe buty 850 pln (OLX) trzeba szukać, bo sprzedający już nie zajmuje się tym, pewnie krótki strzał , ostatnio widziałem też nowe za 680 pln !!! , może nie sprzedają się dobrze w bogatszych krajach..
+ waga, czyli jak się chce można wyprodukować niedrogie, lekkie buty ze zwykłego tworzywa i bez kosmicznych technologii (zapewne będzie to wadą dla towarzyskich i FB opowiadaczy o "epickich" turach z helikoptera)
+ świetne dopasowanie, szczególnie do wąskiej stopy
+ komfort chodzenia, przyczepność podeszwy
+ możliwość regulacji
+ możliwość unieruchomienia otwartej górnej klamry (*)
+ precyzyjne sznurówki (system BOA)
+ estetyczny i bardzo oryginalny wygląd, ale nie krzykliwy, stonowane kolory
+ z wyglądu dobra jakość i szwy botka
+ zaklejone wewnętrzne ruchome i ostre krawędzie sworznia cholewki buta
- brak sytemu QSI ułatwiającego wpinanie buta... ale nawet dla nowego użykownika nie powinno to stanowić problemów
- jak by nie było wystające poza obrys buta pokrętło systemu BOA (łatwe do uszkodzenia, chodź to nie eliminuje z wycieczki, może być zródłem problemów)
- zintegrowany z butem fartuch przeciwśnieżny, utrudniający montaż / demontaż wewnętrzengo botka; ograniczający ruchomość cholewki; z racji rzepów uniemożliwiających zsuwanie z botka baaardzo upierdliwy (identyczna but Scarpa F1 nie posiada go) ; jak będzie z wodoodpornością po kilku sezonach ??
- przednia dolna część podeszwy buta, pręży w wiązaniu Dynafit TLT Speed... jakby było za dużo materiału
- po 3 turach widoczne zmechacenia wewnętrznej części botka (język posiada ostre krawędzie ! ) oraz "stopienia" na zewnętrznych płatach botka... DUUUUŻO za wcześnie , zgłębię skąd wzięły się stopienia i czy będą powiększać się kiedy górna część cholewki w trakcie chodzenia będzie spięta
- brak punktu do zaczepienia "smyczek", linek BOA lepiej nie agażować rzep jest trochę daleko, i nawet przy dorobieniu pętelek ze sznurka przy zakładaniu/zdejmowaniu butów trzeba ich pilnować, ramka klamry mogłaby być ok, ale szarpnięcie odpiętej narty pewnie by ją uszkodziło
- ruchomość dobra/lepsza ale bez szału w porównaniu do zwykłych "imadełek" np skiturowych Nordica Fun Drive X-hard (grupa modelu TR 12 itp znana z tego co pamiętam choćby w GOPR/TOPR) znacznie starszych; 80 stopni to absolutna ściema !!! kość piszczelowa/strzałkowa (dalej zwana p/s) może poruszać się maks w zakresie ok 35-45 stopni.. dla stopy tej "z tyłu" możliwe jest pochylenie, ale to nie jest istotne bo pomaga samo wiązanie i ruchome połączenie z nim buta, mamy przecież wolną piętę, natomiast dla stopy przedniej limit zaczyna się już kiedy kość p/s jest prostopadła do podłoża "mija godzinę dwunastą" a z kąta 90 stopni zaczyna się robić kąt ok 100 stopni. W tym momencie dolna krawędź górnej części płaszcza buta zaczyna się zwyczajnie wbijać botka i uciska od przodu kość p/s.
- dźwigienka blokady zjazd/chodzenie posiada dla polepszenia chwytu tasiemkę, która jest zbyt krótka i ślizga się w łapawicy... sugeruję zastąpić znacznie lepszym w chwycie sznurkiem z pętelką/kulką
*
we wszystkich butach (Koflach alpin tour o ile nie przekręciłem, później wspomniana Nordica) zawsze rozpinałem górną klamrę, żeby poprawić ruchomość... tymczasem w Fischerach po jej rozpięciu pojawia się wyraźny i dokuczliwy nacisk dolnych krawędzi cholewki. Znacznie lepiej jest po prostu nie rozpinać górnej klamry (rzepa) ruchomość nie pogarsza się znacznie, ale znacznie poprawia komfort.
Dokonane przeróbki buta zaznaczone czerwoną strzałką:
[link widoczny dla zalogowanych]
- ucho/pętla do smyczek z cienkiego białego mocnego sznurka Dyneema (pozostałości kite'a) przeplecione przez zaszycie rzepa na klamrze oraz obejmujące samą klamrę
- tasiemki przełącznika chodzenie/zjazd ze sznura fi 4 mm z dużym słupłem |
|