szybszy |
domownik |
|
|
Dołączył: 02 Mar 2009 |
Posty: 132 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: mazowsze |
|
|
|
|
|
|
jak najbaridzej czym mniej elementow tym mniejsza waga jak i prawdopodobientswo awarii.
zdecydowanie tez bardzo istotny jest dobor i odpowiednie ustawienie sily wypiecia !
ja jestem najbardziej w branzy moto i widze pewna analogie.. producenci nadal "wpychaja" klientom stare silniki doposazone o urzadzenia/elementy umozliwiajace spelnienie okreslonych norm czystosci spalin. po prostu chca zarabiac na czyms na co dawno wydali duze $ i nie moga sie pogodzic z utrata tego zrodla finansowania. nie moge sie doczekac, az znikna stacje paliw i wkrocza czyste auta eletryczne
ale wracajac do rownie ekologicznych nart:
Woytek,
ktora wstawka konkretnie trzeba zmieniac przy roznych butach? jest dostepna w zestawie czy trzeba zamawiac ?
Pokor,
hmm.. moje techniczne wyobrazenie jest nieco inne,
jesli vipec (lub inne wiazanie typu PIN z przednim bezpiecznikiem) zwolni wskutek obrotu przednia czesc buta, to tyl buta zostanie bez problemu zwolniony, nieprawdaz?
natomiast w wiazaniach dynafit, przod jest zamocowany w taki sposob, ze nawet jesli tyl wskutek obrotu sie wypnie, to raczej przod nadal bedzie trzymac - bo piny beda tkwic w insertach a ruchy buta/nogi chyba nie spowoduja wypiecia ? w modelu beast, ktory ma obrotowy przod sprawa ewnt wypiecia przodu wydaje sie na dodatek jeszcze trudniejsza.
w skrocie mocowanie tylne nie moze istniec bez jednoczesnego zamocowania z przodu, natomiast sam przod juz owszem
koledzy uzytkownicy DYNAFITOW serdecznie prosze o potwierdzenie.
przyszla mi rowniez do glowy mysl, na ile istotna jest koniecznosc stosowania bezpiecznika wypiecia bocznego w przedniej czesci wiazania... to dotyczy wszystkich wiazan. bo skoro tyl sie na bok wypnie i noga bedzie zwolniona to powinno byc ok. roznica moze tkwic w momencie obrotowym.. bo przod dziala na ramieniu powiekszonym o dlugosc buta. ale skoro zaklada sie ze narta jest elementem sztywnym... ?
w silvrettcie 404 kazde wypiecie tylu czy to w skutek obrotu buta czy wskutek podniesienia piety (przewrot do przodu) przod z racji konstrukcji (identyczne jak w sztywnych snowboardowych) zawsze zwalnial but. |
|