szybszy |
domownik |
|
|
Dołączył: 02 Mar 2009 |
Posty: 132 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: mazowsze |
|
|
|
|
|
|
Jako, że do tej pory używałem fok już gotowych Montana: przód gumka i ramka / tył blaszka, Gecko przód gumka i ramka / tył parciany i parchaty ogonek z możliwością naciągnięcia. Aktualnie posiadam foki Koch Alpin Contour Easy all-in-one ok 70 % mocher / 30 % syntetyk - nie ścigam się, ale zależy mi na dobrym poślizgu
[link widoczny dla zalogowanych] z przodu bez mocowań (do zarobienia) a z tyłu z blaszką/ceownikiem chciałem podpytać co radzicie i jakie macie doświadzenia...
1
Jaki jest optymalny kształt dziobu i tyłu foki do turystyki/szybkiego przemieszczania się i demontażu/montażu: półzaokrąglony, trójkątny czy przechodzący w ogonek ?
2
wydaje mi się, że zawodnicze rozwiązanie mocowania przedniego foki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
tzw system i-race
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
szczególnie jak u Fischera z dodatkowo przysztym "uchem" z odpornego na przetarcia materiału będzie optymalne ?prostota konstrukcji i montażu, łatwości naprawy w terenie (wymiana gumki) , ciężar, brak ostrych krawędzi/uszkodzeń w transporcie, chyba zminimalizowanie możliwości zbierania się śniegu w przedniej części foki tuż przy dziobie ?
Testowaliście takie mocowanie jako zwykli użytkownicy, nie zawodnicy ? Ma jakieś wady ? DLaczego większość fok dla "turystów" posiada ramki itp a dla zawodników m.in. system i-race z ogonkiem ?
Rzemieślnicze rozwiązania z podwinięciem dość sztywnej foki powodują powstanie załamania/zgrubienia o grubości kilka razy większej niż sama foka... i tym samym przetrzeń/szczelinę, do której łatwiej będzie dostawał się śnieg.
Z kolei równie fajna i prosta tradycyjna "ramka" z drutu zawsze nieco niszczy poszycie narty, oraz krawędź ? Zresztą co dla mojej sytuacji najważniejsze, chyba nie mogę jej zastosować skoro z tyłu mocowanie jest na blaszkę ? Nie widzę mozliwości naciągnięcia foki. Poza tym szkoda nie wykorzystać fabrycznej szczerbinki na dziobie narty ynafit Seven Summits.
BD jak zwykle przekozaczył...
[link widoczny dla zalogowanych]
3
Jako, że posiadam fokę zakończoną blaszką/ceownikiem:
[link widoczny dla zalogowanych]
nie mam możliwości założenia zaczynająć od przodu.. może gdyby blaszka była nieco krótsza ?
Czy tylny zaczep jest lepszy od ogonka ? Mając dotychczas ogonek, zdarzało się, że w transporcie niesforne zaczepy na paskach
uszkadzały powierzchnię klejącą foki, szczególnie ta delikatniejszą w technologii fok Geko, tych pierwszych jeszcze z ramką i gumką z
przodu. Poza tym obawiam się, że ogonek umożłiwi zbieranie się śniegu w tylnej części foki, jej narożach... ponieważ niekiedy narta
trochę odjedzie do tyłu.. a tylne podwinięcie profilu narty temu sprzyja. Mimo wszystko aktualnie dla amtorów prym wiodą ogonki.. może chodzi o krótszą fokę w takim rozwiazaniu ?
4
Jaką siatkę zastosować do przekładki na czas transportu / składowania po sezonie ? Do swoich fok posiadam dedykowane oryginalne perforowane taśmy "Backing Foil"
[link widoczny dla zalogowanych]
Myślałem, żeby jedną z nich przeciąć na pół - mając dwa kawałki po 1 m używałbym takowych jako przekładek do chwilowego transportu na pół złożonej foki, jak w filmie
https://www.youtube.com/watch?v=yfMkIf0InuQ
zawsze łatwiej zapanować nad 1 metrowym niż 2 metrowym kawałkiem
natomiast po sezonie zwijałbym foki w rolkę naklejając starannie na oba kawałki: pierwszy 1+1 m i drugi 2 m Tym samym uniknałbym fragmentów foki, do których nic nie jest przyklejone i zminimalizował osiadanie kurzu itp na doadtek nie byłoby zagięć
5
czy gumowe? ogonki jak w dedykowanych nartach np Dynafit, sprawdzją się?
[link widoczny dla zalogowanych]
galeria:
[link widoczny dla zalogowanych]
docelowo myślę o takim rozwiazaniu:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|