KubaR |
domownik |
|
|
Dołączył: 05 Mar 2006 |
Posty: 1517 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy
|
Skąd: Rabka - Zdrój |
|
|
|
|
|
|
kolo napisał: | Jak twierdzi KUBA skoro problem był opisany w prasie fachowej i to parę lat temu to leczenie tej dolegliwości wiązań, które były na rynku, tą metodą jest jakimś rozwiązaniem. |
W prasie fachowej był opisany inny problem. Ten problem z wycieraniem się "plastikowej szklanki" był opisywany na Wildsnow tudzież w dyskusji którą zapodałem. Opis w Wildsnow jest dość krótki ale podaje dokładnie takie same objawy jak ty miałeś:
Kod: | My bindings have developed annoying up/down play in the heel, the brakes don't retract like they used to, and they click while I'm touring. What can I do?
This problem usually occurs on high mileage bindings. It's possibly caused by upward pressure of the brake levering the binding heel piece up and back (in touring mode). And also may be caused by wear as you rotate the heel between touring and alpine modes. This wears out a small internal thimble shaped bushing, thus causing play. This thimble bushing can easily be examined by removing the threaded torsional release setting barrel (just screw it out counter clockwise), removing the internal coil spring, then using your finger or sometimes a sharp hook such as a dental pick to pull out the plastic bushing/cap that rides on the end of the coil spring. (This disassembly procedure is used to install TLT brakes).
If the thimble bushing has a worn spot, that is what's causing your problem. The thimble bushing is shown on the binding paperwork as part #19. Order replacements through your dealer, or from Life Link. Grease all bushing surfaces well when you reassemble. Moreover, frequently apply silicon or ski wax to the steel surface of the brake retractor plate that the binding rides on as it rotates between modes
Thimble bushing detail
This bushing had a hole worn clear through. After an easy replacement, the binding is good as new.
You can slow down the thimble bushing wear by always retracting the brake by squeezing it closed with your hand when switching to touring mode, greasing the thimble bushing a few times a season, and lightly polishing the aluminum edges that damage the thimble bushing. Use 220 grit sandpaper for polishing. Clean well after polishing, and grease liberally during re-assembly. When taking apart and greasing, rotate the thimble bushing a bit so a less worn surface is riding against the aluminum edge of the heel post. Use a plastic compatible low-temperature grease.
Remember, this problem only occurs after many vertical feet of ski touring. It is normal wear-and-tear, easy to fix, and no cause for concern about this fine ski binding. Of interest, note that the thimble bushing and spring are the only thing holding the binding heel on the aluminum heel post, thus, if you set a low of DIN setting and rotate the binding heel with upward force, you can possibly pull it up off the ski -- rare enough to be a non-issue, but it has happened. |
Cytat: |
Dlaczego (jeśli to jest lek na tą dolegliwosć) tych sprężyn i plastików nie dają w wyposażeniu fabrycznym piętki,
|
Ja nie wiem czemu. Ale w każdym wiązaniu "bez skistopa" nawet Comfortach, Verticalach i Tristepach są sprężyny srebrne, natomiast w komplecie dostarczanym ze skistopem są czarne pomimo, że wiązania są jakby dedykowane bardziej do skistopa. W komplecie skistoperów do Comfortów/TriStepów/Verticali TEŻ są sprężyny do wymiany. Podejrzewam, że zmiana sprężyn ma związek:
a) z tą dolegliwością
b) ze zmianą obciążeń na piętkę jak używasz skistopa ergo coby właśnie nastawy DIN były takie jak trzeba należy je wymienić.
Cytat: |
Tylko że nadal brak tego o czym piszę(kołnierz) i jak się rozleci to nie ma na kogo winy zwalić i to chyba jest ten powód cyrku ze skistopami zamianami sprężyn
|
Raczej nie ponieważ w wiązaniach z wg Ciebie słusznym kołnierzem wymiana sprężyn również następuje.
Cytat: |
i szukaniu winy w hurcie detalu i serwisie i użytkowniku który kręcił nadmiernie i nie dopychał piętki do narty.
|
Nikt nie szuka winy. Ja napisałem, że Twoje wnioski są za daleko idące - nie masz zamontowanych skistopów zgodnie z zaleceniami producenta a starasz się dokonać oceny. Być może zresztą MASZ rację tyle, że na odosobnionym przypadku trudno coś orzec, zwłaszcza, że jest ŹLE skompletowany.
Cytat: |
Jazda na dolnych nastawach bezpiecznika niewskazana, bo grozi awarią toż to jakaś paranoja i leczenie syfa aspiryną .
|
Nikt tego nie napisał - zastanawiałem się czemu to u Ciebie występuje a u innych nie. Zwłaszcza w kontekście mojej baby która ma bezpieczniki nastawione jeszcze lżej od Ciebie. Nawiasem mówiąc to u niej są ślady na tych plastikowych szklankach ale nie pamiętam żeby kiedykolwiek miała takie problemy jak ty (wiązanie identyczne).
Cytat: |
Jeśli ktoś to może wyjaśnić to prosze.CIEKAW JESTEM JAK TEN CZOP U INNYCH WYGLĄDA.
|
Proszę bardzo - zdjęcia porobione, po południu/wieczorem wrzucę na serwer.
Cytat: |
Pytam dlaczego brak należytego kołnierza ,
|
Ja podejrzewam, że chodziło stary projekt. Cały komplet był projektowany w czasach gdy mało kto używał skistopów w wiązaniach turowych. Nie pamiętam kiedy pojawiło się rozwiązanie ze skistopem (jako dodatkiem) - prawdą jest też, że klasyczny TLT jest w większości przypadków używany bez skistopa. Swoją drogą może to być jeden z powodów dla których wypuszczono model o nazwie TriStep. Tam oprócz fatalnego mechanizmu przodu (zmienionego później) zmieniono tył: kształt obudowy, support, podstawę dodano mechanizm regulacji długości buta o więskzym zakresie. Sprawdzę dokładnie kołnierze i ocenię czy być może zmieniono też kołnierz.
Cytat: |
dlaczego plastik i sprężyny do skistopa nie są montowane fabrycznie bez wzgledu na to co klient będzie chciał wyprawiać .
|
Tu już starałem Ci odpowiedzieć wyżej - w wiązaniach które były projektowane fabrycznie do skistopa (TriStep/Comofrt/Vertical) też przy wymianie skistopera się wymienia sprężyny. Jest to wielkimi literami napisane w instrukcji od skistopa (zdjęcie wrzucę).
Acha - ja nie dyskutuję w sensie "bycia przeciw Tobie" tylko chciałbym dojść prawdy.
Pozdrawiam,
Kuba
P.S. Tak nawiasem mówiąc to na tym forum i gdzie indziej zawsze doradzam osobom które chcą mieć JSW jako uniwersalne wiązania własnie Comforty/Verticale, ze względu na:
a) większy zakres regulacji (+/- 2 cm w każdą stronę),
b) wygodniejszy support (lepiej się go kijkiem obsługuje)
c) fabryczne skistopery
d) dłuższe bolce w piętce
Takie jak Ty miałeś klasyczne TLT lub Speed'y to raczej napalonym na maksymalne oszczędzanie wagi. Że tak spytam Co tobą kierowało żeby wybrać ten model JSW?
K. |
|