czeski_kminek |
domownik |
|
|
Dołączył: 30 Gru 2011 |
Posty: 77 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
|
Skąd: Zakopane |
|
|
|
|
|
|
to ja się pokuszę o wstępną charakterystykę
* vertical FT ( freeride touring ) - z założenia wiązanie freeridowe ze zwiększoną siłą wypięcia do 12DIN. Klasyczna obrotowa głowica jak w verticalach ST. Dodatkowo przód i tył wiązania połączony płytą, ale moim zdaniem raczej nie ma specialnie wpływu na sztywność wiązania. Ski stopy do 110mm
* radical FT ( freeride touring ) - młodszy brat verticali FT. Parametry podobnie jak wyżej. Zmienione zostały:
- głowica (system podnoszenia piętki),
- nowe śruby ( szerzej rozstawione, lepiej rozłożone siły )
- materiał wykonania (aluminium 7075, mniej stali cr-mo)
- w przedniej części wiązania są nowe elementy ( 2 aluminiowe
wieżyczki ) ułatwiające wpinanie buta - system rewelacyjny,
można wpiąć nawet po kilku bro
- płyta ( karbonowa ) która w końcu działa ! Przełącznik w płycie
pozwala usztywnić wiązanie
- ski stop do 130mm
* vertical ST ( ski touring ) -jedno z bardziej popularnych wiązań w stajni Dynafita. Konstrukcyjnie jak vertical FT, ale bez płyty i z mniejszą siłą wypięcia 5-10 DIN. Ski top do 100mm
* radical ST ( ski touring ) - młodszy brat vertical ST. Parametry podobne choć siła wypięcia staruje od 4 DIN ( do 10DIN). Zmienione zostały:
- głowica (system podnoszenia piętki),
- nowe śruby ( szerzej rozstawione, lepiej rozłożone siły )
- materiał wykonania (aluminium 7075, mniej stali cr-mo)
- w przedniej części wiązania są nowe elementy ( 2 aluminiowe
wieżyczki ) ułatwiające wpinanie buta
* radical ST BALTORO - parametry jak wyżej, wersja kolorystycznie pasująca do modelu nart Baltoro
* tlt SPEED - klasyczna, już wiekowa konstrukcja wiązań z serii SPEED ( lekkie wiązania turystyczne / race'owe ) . Przechodziła już kilka modyfikacji. Można głowicę obrócić kijkiem, ale wymaga to wprawy. Nie ma możliwości zamontowania ski stopera. W zestawie pętla do połączenia nart z butami ( guide lash ). Regulacja wiąznia P/T +-6mm. Din 5-10
* tlt SPEED radical - młodszy brat tlt SPEED. Nie ma możliwości zamontowania ski stopera. W zestawie pętla do połączenia nart z butami ( guide lash ) Zmienione zostały:
- głowica (system podnoszenia piętki),
- nowe śruby ( szerzej rozstawione, lepiej rozłożone siły )
- materiał wykonania (aluminium 7075, mniej stali cr-mo)
- w przedniej części wiązania są nowe elementy ( 2 aluminiowe
wieżyczki ) ułatwiające wpinanie buta
- 4-10 DIN
- Regulacja P/T - zwiększona do 12,5mm !!!
* tlt speed super Lite - najlżejsze wiązanie bezpiecznikowe w ofercie dynafita. 5-10 DIN. Nie ma możliwości zamontowania ski stopera. 2 wysokości piętki ( nie ma najniższego do którego można się było przyzwyczaić w/w wiązaniach ). Wykonane w całości z alu 7075. Tylna część nieobracalna, mocowana na 3 śruby.
* tlt Low Tech Race - najlżejsze wiązanie w ofercie dynafita. Wiązanie typowo raceowe. Siła wypięcia na stałe 10DIN. Nie ma możliwości zamontowania ski stopera. 1 wysokość piętki. Wykonane ze stopu magnezu, alu 7075, tytanu. Nowe śruby. Głowica oczywiście nieobrotowa. Zmniejszona ilość śrub mocujących wiązanie w stosunku do poprzednika.
chyba wszystko, gdybym coś pominął, to proszę uzupełnijcie
Pozdr
czeski |
|