Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Klasyfikacja wiązań Dynafit TLT
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Klasyfikacja wiązań Dynafit TLT
PostWysłany: Pon 9:11, 27 Lut 2012
Gość
 





Mam propozycję - może któryś z obeznanych z tematem kolegów mógłby tu opisać krótko poszczególne modele, szczególnie pod kątem ich zastosowania do określonych rodzajów aktywności? Vertical FT, Vertical ST, Radical FT, Radical ST, Speed, Speed Radical... Główne różnice (bardziej od strony praktycznej, mniej technicznej), co do czego najbardziej się nadaje, jak jest z dostępnością osprzętu (skistopy, harszle)... Zalety, wady poszczególnych modeli - zwłaszcza tego drugiego na stronie Dynafita pewnie nie znajdę Wink Dla początkującego wybór właściwych wiązań może być pewnym problemem, wstępny rzut oka na google (wyniki polskojęzyczne) nie dał wiele, a niektóre języki obce mogą być dla niektórych... nooo... obce Wink
Trochę można się domyślić ale taka systematyka zrobiona przez kogoś z doświadczeniem pewnie byłaby pomocna... No chyba że znacie polskojęzyczną stronę z takim pełnym zestawieniem, a ja jej nie umiałem znaleźć Sad


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 9:14, 27 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Re: Klasyfikacja wiązań Dynafit TLT
PostWysłany: Pon 9:36, 27 Lut 2012
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





MaciekKR napisał:
No chyba że znacie polskojęzyczną stronę z takim pełnym zestawieniem, a ja jej nie umiałem znaleźć Sad


na tutejszym PKS'ie znajdziesz wszystko czego potrzebujesz...

najpopularniejsze tematy :

http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/jsw-vs-reszta-swiata-wydzielony-part-i,1255.html

http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/jsw-vs-reszta-swiata-wydzielony-part-ii,1257.html

czym bardziej filigranowe (najlżejsze)- do race, granica jest popularny speed ktory nadaje sie zarowno na zawody... - jak i do turystyki, vertical turystyka / freetouring a nawet FR Wink - radical to nowość jeszcze malo sprawdzona z chorobami wieku dziecięcego...

to tak pokrotce... - moze ktoś rozwinie temat bardziej...

wg mnie o czym pisalem niejednokrotnie - poniekąd z autopsji najbardziej udane modele (najmniej awaryjne) to szaro-czerwony speed/comfort, pierwsza seria verticali ST, pisze o tych raczej turystycznych, rejsowych nie znam...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:00, 27 Lut 2012
czeski_kminek
domownik
 
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Zakopane





to ja się pokuszę o wstępną charakterystykę

* vertical FT ( freeride touring ) - z założenia wiązanie freeridowe ze zwiększoną siłą wypięcia do 12DIN. Klasyczna obrotowa głowica jak w verticalach ST. Dodatkowo przód i tył wiązania połączony płytą, ale moim zdaniem raczej nie ma specialnie wpływu na sztywność wiązania. Ski stopy do 110mm

* radical FT ( freeride touring ) - młodszy brat verticali FT. Parametry podobnie jak wyżej. Zmienione zostały:
- głowica (system podnoszenia piętki),
- nowe śruby ( szerzej rozstawione, lepiej rozłożone siły )
- materiał wykonania (aluminium 7075, mniej stali cr-mo)
- w przedniej części wiązania są nowe elementy ( 2 aluminiowe
wieżyczki ) ułatwiające wpinanie buta - system rewelacyjny,
można wpiąć nawet po kilku bro
- płyta ( karbonowa ) która w końcu działa ! Przełącznik w płycie
pozwala usztywnić wiązanie
- ski stop do 130mm

* vertical ST ( ski touring ) -jedno z bardziej popularnych wiązań w stajni Dynafita. Konstrukcyjnie jak vertical FT, ale bez płyty i z mniejszą siłą wypięcia 5-10 DIN. Ski top do 100mm

* radical ST ( ski touring ) - młodszy brat vertical ST. Parametry podobne choć siła wypięcia staruje od 4 DIN ( do 10DIN). Zmienione zostały:
- głowica (system podnoszenia piętki),
- nowe śruby ( szerzej rozstawione, lepiej rozłożone siły )
- materiał wykonania (aluminium 7075, mniej stali cr-mo)
- w przedniej części wiązania są nowe elementy ( 2 aluminiowe
wieżyczki ) ułatwiające wpinanie buta

* radical ST BALTORO - parametry jak wyżej, wersja kolorystycznie pasująca do modelu nart Baltoro

* tlt SPEED - klasyczna, już wiekowa konstrukcja wiązań z serii SPEED ( lekkie wiązania turystyczne / race'owe ) . Przechodziła już kilka modyfikacji. Można głowicę obrócić kijkiem, ale wymaga to wprawy. Nie ma możliwości zamontowania ski stopera. W zestawie pętla do połączenia nart z butami ( guide lash ). Regulacja wiąznia P/T +-6mm. Din 5-10

* tlt SPEED radical - młodszy brat tlt SPEED. Nie ma możliwości zamontowania ski stopera. W zestawie pętla do połączenia nart z butami ( guide lash ) Zmienione zostały:
- głowica (system podnoszenia piętki),
- nowe śruby ( szerzej rozstawione, lepiej rozłożone siły )
- materiał wykonania (aluminium 7075, mniej stali cr-mo)
- w przedniej części wiązania są nowe elementy ( 2 aluminiowe
wieżyczki ) ułatwiające wpinanie buta
- 4-10 DIN
- Regulacja P/T - zwiększona do 12,5mm !!!

* tlt speed super Lite - najlżejsze wiązanie bezpiecznikowe w ofercie dynafita. 5-10 DIN. Nie ma możliwości zamontowania ski stopera. 2 wysokości piętki ( nie ma najniższego do którego można się było przyzwyczaić w/w wiązaniach ). Wykonane w całości z alu 7075. Tylna część nieobracalna, mocowana na 3 śruby.

* tlt Low Tech Race - najlżejsze wiązanie w ofercie dynafita. Wiązanie typowo raceowe. Siła wypięcia na stałe 10DIN. Nie ma możliwości zamontowania ski stopera. 1 wysokość piętki. Wykonane ze stopu magnezu, alu 7075, tytanu. Nowe śruby. Głowica oczywiście nieobrotowa. Zmniejszona ilość śrub mocujących wiązanie w stosunku do poprzednika.

chyba wszystko, gdybym coś pominął, to proszę uzupełnijcie

Pozdr
czeski


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez czeski_kminek dnia Pon 23:05, 27 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Re: Klasyfikacja wiązań Dynafit TLT
PostWysłany: Pon 23:35, 27 Lut 2012
czeski_kminek
domownik
 
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Zakopane





MaciekKR napisał:
Mam propozycję - może któryś z obeznanych z tematem kolegów mógłby tu opisać krótko poszczególne modele, szczególnie pod kątem ich zastosowania do określonych rodzajów aktywności?


aktywności masz w nawiasach. Generalnie wszystko możesz zamontować do wszystkiego, ale warto mieć odrobinę wyobraźni. Zalety i wady możesz wyczytać ze specyfikacji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:42, 27 Lut 2012
tybero
domownik
 
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Skąd: Brenna





czeski_kminek napisał:

* tlt Low Tech Race - najlżejsze wiązanie w ofercie dynafita. Wiązanie typowo raceowe. Siła wypięcia na stałe 10DIN. Nie ma możliwości zamontowania ski stopera. 1 wysokość piętki. Wykonane ze stopu magnezu, alu 7075, tytanu. Nowe śruby. Głowica oczywiście nieobrotowa. Zmniejszona ilość śrub mocujących wiązanie w stosunku do poprzednika.

chyba wszystko, gdybym coś pominął, to proszę uzupełnijcie

Pozdr
czeski


w tegorocznej wersji 11/12 miala byc obracana pietka, czyli 2 poziomy.
poprzednia wersja 10/11 miala nie obracana, czyli byl tylko jeden poziom.
osobiscie nie uzywalem, ale tak bylo na prezentacji dynafita na jesieni.
do potwierdzenia.

aha, jako opcja sruby tytanowe wazace polowe stalowych Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tybero dnia Pon 23:43, 27 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:49, 28 Lut 2012
64gost
domownik
 
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Warszawa





czeski_kminek napisał:

* tlt Low Tech Race - najlżejsze wiązanie w ofercie dynafita. Wiązanie typowo raceowe. Siła wypięcia na stałe 10DIN.

A skąd są te dane o sile wypięcia? Pytam, bo czytałam o różnych wartościach, np. 7 (na wildsnow.com).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:25, 28 Lut 2012
czeski_kminek
domownik
 
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Zakopane





64gost napisał:
czeski_kminek napisał:

* tlt Low Tech Race - najlżejsze wiązanie w ofercie dynafita. Wiązanie typowo raceowe. Siła wypięcia na stałe 10DIN.

A skąd są te dane o sile wypięcia? Pytam, bo czytałam o różnych wartościach, np. 7 (na wildsnow.com).


Dostałem taką informację od przedstawiciela Dynafita


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:32, 28 Lut 2012
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





czeski_kminek napisał:

* vertical ST Ski top do 100mm



110 tak jak w wersji FT

czeski_kminek napisał:

* tlt SPEED - Nie ma możliwości zamontowania ski stopera.



oczywiście że jest taka możliwość, z tym że specjalnej wersji już nie produkowanej z wiadomych powodów..., chyba że w najnowszych wersjach nie ma juz insertów w podstawie na mocowanie w/w.

64gost napisał:

A skąd są te dane o sile wypięcia? Pytam, bo czytałam o różnych wartościach, np. 7 (na wildsnow.com).


Ewa ma rację - 7 / 8 do wyboru w zależności od twardości materiału - tak przynajmniej było do tej pory.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:31, 28 Lut 2012
tybero
domownik
 
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Skąd: Brenna





poza tym sila wypiecia tez zalezy od dlugosci skorupy,
w normalnych wiazaniach wprowadza sie korekte nastwy takze od dlugosci skorupy.
w zawodnichych sila wypiecia jest "plynna" wlasnie z tego powodu.
i zapawne mozna przyjac 6,7,8,9,10 DIN....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:45, 28 Lut 2012
Gość
 





No! I właśnie o to chodziło! Smile Teraz laik, jak ja może planować przyszłe zakupy, ewentualnie zwracając uwagę jeżeli pojawi się coś nowego - będzie można odnieść do już istniejących wiązań.
Dzięki! (ale zawsze można jeszcze coś dorzucić!)
PostWysłany: Wto 12:27, 28 Lut 2012
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Ano można, pierwsze fioletowo-zielone serie Low Tech, które trzeba zacząć powoli umieszczać w muzeum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:51, 28 Lut 2012
64gost
domownik
 
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Warszawa





tybero napisał:
poza tym sila wypiecia tez zalezy od dlugosci skorupy,
w normalnych wiazaniach wprowadza sie korekte nastwy takze od dlugosci skorupy.
w zawodnichych sila wypiecia jest "plynna" wlasnie z tego powodu.
i zapawne mozna przyjac 6,7,8,9,10 DIN....

Mam przed sobą tabelkę do speedów. Dla osoby o wadze 79-94 kg i wzroście 179-194 cm sugerowana wartość nastawienia wiązania wynosi 7,5 dla skorupy 251-270mm, aż do 5,5 dla skorupy >331 mm. Ale dla standardowych długości 271-331 mm rozrzut jest tylko 6-7, więc nie aż tak duży (wartości dla najmniej agresywnego stylu jazdy).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 64gost dnia Wto 14:07, 28 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:06, 28 Lut 2012
pst
domownik
 
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Skąd: Kraków





tybero napisał:
poza tym sila wypiecia tez zalezy od dlugosci skorupy,
w normalnych wiazaniach wprowadza sie korekte nastwy takze od dlugosci skorupy.
w zawodnichych sila wypiecia jest "plynna" wlasnie z tego powodu.
i zapawne mozna przyjac 6,7,8,9,10 DIN....
To raczej w drugą stronę - dla danego rozmiaru skorupy dobiera się nastawy (siłę wypięcia) tak, żeby otrzymać docelowy moment siły wynikający z innych kryteriów (waga, umiejętności, wiek). Więc siła wypięcia w zawodniczych wiązaniach jest tak samo stała, jak siła wypięcia w wiązaniach "cywilnych" ustawionych na określony numerek i rozmiar buta nie ma tu nic do rzeczy. Oczywiście inna sprawa, że wiązania zawodnicze nie przechodzą certyfikacji DIN, bo pewnie nikomu do niczego nie jest ona potrzebna.
A co do konkretnych numerków, wystarczy rzut oka w tabelkę DIN dowolnego producenta i widać, że korekta nastawów dla różnych rozmiarów dobija maksymalnie do 2 działek i to w przypadku absurdalnym (8cm różnicy długości przy nastawach rzędu 10-12).

pozdrawiam,
Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:17, 28 Lut 2012
64gost
domownik
 
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Warszawa





pst napisał:
To raczej w drugą stronę - dla danego rozmiaru skorupy dobiera się nastawy (siłę wypięcia) tak, żeby otrzymać docelowy moment siły wynikający z innych kryteriów (waga, umiejętności, wiek). Więc siła wypięcia w zawodniczych wiązaniach jest tak samo stała, jak siła wypięcia w wiązaniach "cywilnych" ustawionych na określony numerek i rozmiar buta nie ma tu nic do rzeczy.

Ja rozumiem, że to był taki skrót myślowy. Tzn. że pomimo stałej siły wypięcia w wiązaniu efektywna wartość siły przy której but się wypnie będzie zależeć m.in. od długości skorupy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 64gost dnia Wto 14:25, 28 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:32, 28 Lut 2012
pst
domownik
 
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Skąd: Kraków





64gost napisał:
pst napisał:
To raczej w drugą stronę - dla danego rozmiaru skorupy dobiera się nastawy (siłę wypięcia) tak, żeby otrzymać docelowy moment siły wynikający z innych kryteriów (waga, umiejętności, wiek). Więc siła wypięcia w zawodniczych wiązaniach jest tak samo stała, jak siła wypięcia w wiązaniach "cywilnych" ustawionych na określony numerek i rozmiar buta nie ma tu nic do rzeczy.
Ja rozumiem, że to był taki skrót myślowy. Tzn. że pomimo stałej siły wypięcia w wiązaniu efektywna wartość siły przy której but się wypnie będzie zależeć m.in. od długości skorupy.
Przy ustalonych nastawach, siła na styku but-wiązanie jest ciągle stała, natomiast dla różnych długości podeszwy zmienia się moment siły, czyli siła * ramię (Nm). Widać go w tabelkach DIN i to tę wartość badają maszyny do testowania wiązań, tudzież od niej zależy np. całość więzadeł kotłującego się narciarza. Wink

P.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:51, 28 Lut 2012
tybero
domownik
 
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Skąd: Brenna





mowa o tym samym, tyle ze kazde z nas inaczej na to patrzy.

moja konkluzja jest taka, ze zawodnicze wiazania nie maja stalej sily wypiecia dzialajacej na noge, bo kazdy z nas moze miec inna dlugosc skorupy, a liczy sie z jaka sila dzialamy na noge, a nie ile trzeba newtonow zeby obrocic pietke czy rozchylic szczeki.

w wiazaniach regulowanych mozna taka korekte zrobic, w zawodniczych nie - i wlasnie dlatego nie spelniaja norm din, bo nie da sie jednoznacznie ustalic jaka bedzie sila wypiecia dla danej osoby.

fakt, moze przesadzilem z rozrzutem 6-10 din, ale nie mialem w glowie tabeli.

kilka razy lezalem jadac zapiety w standardowych speedach z nastawa na 6 i kilka razy lezalem w zawodniczych skitrabach i mysle ze wiele od tej 6ki ze speedow nie bylo. moze lzejsza narta zaklocila odbior sily wypiecia Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tybero dnia Wto 14:56, 28 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:52, 28 Lut 2012
Marti
rozmowny
 
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków





kampress napisał:
czeski_kminek napisał:




* tlt SPEED - Nie ma możliwości zamontowania ski stopera.



oczywiście że jest taka możliwość, z tym że specjalnej wersji już nie produkowanej z wiadomych powodów..., chyba że w najnowszych wersjach nie ma juz insertów w podstawie na mocowanie w/w.




Dokładnie. Niektóre speedy mają "zalane" otwory na skistopy. Nie wiem czy o ich wiek chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:53, 29 Lut 2012
czeski_kminek
domownik
 
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Zakopane





Marti napisał:
kampress napisał:
czeski_kminek napisał:




* tlt SPEED - Nie ma możliwości zamontowania ski stopera.



oczywiście że jest taka możliwość, z tym że specjalnej wersji już nie produkowanej z wiadomych powodów..., chyba że w najnowszych wersjach nie ma juz insertów w podstawie na mocowanie w/w.




Dokładnie. Niektóre speedy mają "zalane" otwory na skistopy. Nie wiem czy o ich wiek chodzi.



możesz wkleić jakieś zdjęcia takiego wiązania z otworami na skistopy ? Będę wdzięczny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:28, 29 Lut 2012
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





na pierwszym zdjęciu ze strony Lou masz wersje z zainstalowanym skistopem :

[link widoczny dla zalogowanych]

a tu widać wyraźnie otwory na śruby do montażu hamulców :



tutaj też fotka z tematu "jsw vs......part II" :



a wycofanie z produkcji hamulców do tego modelu było związane z tym :



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kampress dnia Śro 20:50, 29 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:27, 29 Lut 2012
Marti
rozmowny
 
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków





Dokładnie. Nie mogę tylko znaleźć jak wyjadacze JSW radzą sobie z tym problemem z wycieraniem szklanki. Sam korzystam z tego rozwiązania od niedawna i mam na uwadze przyszłe problemy. Coś gdzieś było o frezowaniu czegoś ale nic dokładnie nie mogę znaleźć. Był bym wdzięczny za wytyczne:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:15, 01 Mar 2012
czeski_kminek
domownik
 
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Zakopane





Dzięki Kampress za odpowiedź. Ciekawy temat


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:32, 01 Mar 2012
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





Marti napisał:
Dokładnie. Nie mogę tylko znaleźć jak wyjadacze JSW radzą sobie z tym problemem z wycieraniem szklanki. Sam korzystam z tego rozwiązania od niedawna i mam na uwadze przyszłe problemy. Coś gdzieś było o frezowaniu czegoś ale nic dokładnie nie mogę znaleźć. Był bym wdzięczny za wytyczne:)


to znaczy tak - przy niskich nastawach problem nie jest tak dotkliwy gdyż działają mniejsze siły nacisku na tzw szklanki - które to w wyniku nacjsku hamulca wycierają sie podczas eksploatacji o za mały rant trzpienia o który się opierają - (pewnie niezbyt jasno wytłumaczyłem ale temat był wałkowany, więc odsyłam do linków które podałem powyżej jest tam wszystko opisane na stronie Lou przede wszystkim. Ja znów wróciłem do skistopów w zestawie ze speedami po tym jak kolega wypiął kolano na zablokowanych wiązaniach się przestraszylem i przestałem jak na razie instalując skistopy... Ja mam nastawy w tym momencie na 6,5 wiec co jakis czas obracam wytarte szklanki - na sezon starczy. Zaopatrzylem sie swego czasu u Darka (oszosport) w parę kompletów (szklanek) więc sie nie przejmuję. A podfrezowanie rantu pewnie by pomogło ale jakoś nie chce mi sie w to bawić...

pozdr

k.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kampress dnia Czw 7:34, 01 Mar 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:08, 01 Mar 2012
Marti
rozmowny
 
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków





wszystko jasne i na temat. Ja ustawiam zapiecia na 6 wiec jak rozumiem dramatu nie powinno byc. Zapytam tu i ówdzie o te szklanki. Dzieki za pomoc kampress!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marti dnia Czw 12:44, 01 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:18, 01 Mar 2012
czeski_kminek
domownik
 
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Zakopane





kampress napisał:
na pierwszym zdjęciu ze strony Lou masz wersje z zainstalowanym skistopem :

[link widoczny dla zalogowanych]

a tu widać wyraźnie otwory na śruby do montażu hamulców :





Mam TLT Speed z 2011 i otwory do montażu hamulców, które są na zdjęciu mam zalane plastikiem. Czy ktoś wie w którym roku dynafit zdecydował się na taką zmianę ? Bo z tego co czytałem wiązania z '08 miały możliwość montażu skistopów. O młodszych konstrukcjach z '09 i '10 nie mam jasnego info. Chciałbym uzupełnić mój wpis wyżej, co by nie wprowadzał nikogo w błąd


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czeski_kminek dnia Czw 12:21, 01 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:24, 01 Mar 2012
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





hm... - ze strony producenta widnieje ze nadal maja otwory... :

[link widoczny dla zalogowanych]

znalazłem Wink - czyli faktycznie są i z i bez... :



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kampress dnia Czw 12:35, 01 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:35, 01 Mar 2012
tybero
domownik
 
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Skąd: Brenna





kampress napisał:
hm... - ze strony producenta widnieje ze nadal maja otwory... :

[link widoczny dla zalogowanych]


jakies stare zdjecia.
ja mam 3 pary speedow z lat 2009-2011 i sa zalane.
ciekawe czy mozna by to nawiercic.

tam jest jakis gwint czy to idzie na wkrety?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:37, 01 Mar 2012
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





tybero napisał:


tam jest jakis gwint czy to idzie na wkrety?


na wkręty, bezpośrednio w plastikowe nagwintowne otwory


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:56, 01 Mar 2012
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





czeski_kminek napisał:

to ja się pokuszę o wstępną charakterystykę

[ciach]

chyba wszystko, gdybym coś pominął, to proszę uzupełnijcie

Pozdr
czeski


...przydało by się jeszcze uzupełnić o informacje, jaki jest zakres regulacji rozmiaru (w mm) ile w SPEEDach, VAERTCALach, a ile w nowych "radykalnych" wersjach...

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Klasyfikacja wiązań Dynafit TLT
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin