- ATK Raider 2.0 - już po "ciężkiej stronie" ale mają wszystko, cena odstrasza jeszcze bardziej :/. Ski stopów się nie da zdemontować, prawda?
W 1.0 się da. Przody 2.0 wyglądają praktycznie tak samo więc prawdopodobnie też.
Te bolce tuż za osią obrotu skistopów to tak naprawdę śrubki (na odpowiednio mały imbus). Trzeba je wykręcić i wysunąć skistop do tyłu.
Jeszcze jedno pytanie mi się pojawiło odnośnie Atomiców czy Salomonów czy one mają regulację siły wypięcia na pięcie? Nigdzie nie mogę znaleźć cyferek opisujących zakres, nie widziałem też zdjęcia które by pokazywało skalę.
//EDIT:
Już wiem, że nie ma regulacji siły wypięcia w Atomicach i Salomonach:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edwin dnia Śro 17:38, 01 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: Czw 17:42, 21 Gru 2017
vincent.vega
rozmowny
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków
Odkopię temat. Ktoś może rozważał pomiędzy Atk raider 2.0 a RT 2.0. Czy warto dopłacać cenę i wagę do raiderow?
Bardzo podobne wiązania, widzę 2 istotne różnice:
- rt maja max 10 din, raider 12. Swoja droga - ktos wie czy 10 din u atk to prawdziwe 10 din?
- raidery maja sprezyne z tylu ktora powoduje ze wiazanie chodzi przod tyl w czasu ugiecia narty. Czy ten system przyda się przy normalnej, dynamicznej ale nie frirajdowej jezdzie (skoki i jazda jak na filmach
Róznicę w systemie regulacji wysokości nie liczę jako istotną. Nawet wydaje mi się że rozwiązanie z RT bardziej mi się podoba, bo proste i nie przekombinowane.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez vincent.vega dnia Czw 17:44, 21 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
raider 2 mają szerszy rozstaw tyłów niż rt 2 (45mm vs 30mm),
raider 2 waży realnie 370g, natomiast nie znam wagi rzeczywistej rt 2
używam raider 2 i jak kupowałem to nie było rt 2, ale jak teraz się zastanawiam co bym wybrał, to: do lekkiej (np. 1100g) narty 80 pod butem dobrałbym rt 2, do trochę cięższej 90ki raider już ma uzasadnienie (np. powyżej 1300g)
- raidery maja sprezyne z tylu ktora powoduje ze wiazanie chodzi przod tyl w czasu ugiecia narty. Czy ten system przyda się przy normalnej, dynamicznej ale nie frirajdowej jezdzie (skoki i jazda jak na filmach
.
tak, ten system się przyda i poprawia uczucie w czasie jazdy. Mam w Vipec i przy prawidłowym ustawieniu (tzw. no heel gap) - a więc takim że tył buta nie ma luzu na bolcach - przy przejeżdżaniu na np muldach następujących jedna za drugą, gdy narta regularnie się wygina - nie mamy durnego uczucia stukania tylnej kostki wiązania o buta. Czujesz że but nie pływa wzgędem narty, tylko wszystko jest sprężyste i energetyczne.
Post został pochwalony 0 razy
Wysłany: Wto 16:57, 26 Gru 2017
vincent.vega
rozmowny
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków
Dzięki za odpowiedzi. Mam porównanie obu wiązań na sucho, realna waga rt2 bez śrubek to 295g. Tył wiązania jest sporo mniejszy od raiderów. Przody identico.
Jednak sprężyna z tyłu oraz szersze mocowanie mnie przekonało do raider'ów, nawet jeśli będzie to tylko placebo
Jak w tytule wiązanie do turystyki [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Wysłany: Nie 15:40, 18 Lut 2018
Jendas66
rozkręcam się
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wodzisław Śląski
napisałeś Edwin - Atomic Backland / Salomon MTN - nie da się zamontować ski stopa?
- da się ale trzeba odkręcić tylne wiązanie i zamontować dodatkową śrubę, poza tym są ciężkie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 2 z 2Idź do strony Poprzedni1, 2