Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> lekkie wiązania do turystyki Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
lekkie wiązania do turystyki
PostWysłany: Pon 17:42, 12 Gru 2016
Kazik
rozmowny
 
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łaziska Górne





Cześć. Czy ktoś może sie podzielić opiniami nt lekkich wiązań typu:
dynafit superlite 2.0
atk race tour
atk raider 12?
Doświadczenia, opinie mile widziane. Ich wady i zalety. Może jeszcze coś innego godnego uwagi?
Z góry dzięki za info.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:17, 12 Gru 2016
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1776
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Świetne pytanie, chętnie poczytam różnice miedzy turystyką a ściganiem się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:37, 12 Gru 2016
Łorzełek
domownik
 
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Zabrze





superlite 2.0 dają radę do turystyki. Używam ze skistopem.
nie mają poziomu 0 tylko 3-5stopni, ale nawet na płaskich odcinkach mi to nie przeszkadza. Drugi poziom podniesienia piętki praktycznie sprawdza się do kątą stoku, kiedy puszczają już foki - po drugie od czego są zakosy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:42, 12 Gru 2016
pemi
domownik
 
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Skąd: zakopane





Ja tam używam ścigackich również do turystyki i nie potrzebuje nic innego ale...
-muszą mieć haki do harszli nie wszystkie mają
-warto mieć regulowany tył lub płytkę w razie zmiany butów ponieważ buty do ścigania słabo się sprawdzają w czasie całodziennej wyrypy
przy -20
-wąski rozstaw śrub dydykuje je do wąskich nart
Należy pamiętać że max odlekcone wiązania szybciej się zużywają ,a i kosztują nie mało.
Moim zdaniem do turystyki na lekko :
-atk rt - mozna je modyfikować na wiele sposobow ,
-atk raider 2.0 - mój faworyt
-salomon mtn/ atomic backland tour
-dynafit SL - fajne, ale dokup płytki, dokup skistopy i już waga i cena up


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:49, 13 Gru 2016
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1776
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





pemi napisał:
Ja tam używam ścigackich również do turystyki i nie potrzebuje nic innego ale...
-muszą mieć haki do harszli nie wszystkie mają
-warto mieć regulowany tył lub płytkę w razie zmiany butów ponieważ buty do ścigania słabo się sprawdzają w czasie całodziennej wyrypy
przy -20
-wąski rozstaw śrub dydykuje je do wąskich nart
Należy pamiętać że max odlekcone wiązania szybciej się zużywają ,a i kosztują nie mało.
Moim zdaniem do turystyki na lekko :
-atk rt - mozna je modyfikować na wiele sposobow ,
-atk raider 2.0 - mój faworyt
-salomon mtn/ atomic backland tour
-dynafit SL - fajne, ale dokup płytki, dokup skistopy i już waga i cena up


To tylko część prawdy. Może już najwyższy czas publicznie napisać, wiązania i narty race to sprzęt dla wyspecjalizowanej rzeszy ludzi którzy trenują w grupach i ścigają się na zamkniętych zabezpieczonych również medycznie trasach. Są to osoby które wagowo są jakoś uśrednione do konstrukcji wiązań i nart. Zakładanie tego sprzętu do turystyki gdzie użytkownik grubo przekracza wagę założoną przez producenta, gdzie są zupełnie inne kryteria bezpieczeństwa gdzie zastosowane są narty o zupełnie innej konstrukcji rdzenia i szerokości (czyli dające zupełnie inne siły na konstrukcję wiązania i jego mocowanie w narcie) Jest według mnie błędem, proszeniem się o kłopoty. Tak jak Pemi napisał żywotność owych rozwiązań przy prawidłowym doborze jest conajmniej mała żeby nie powiedzieć więcej. Turysta to może być pacjent z nadwagą, słabą wydolnością fizyczną, słabymi umiejętnościami itd itp. Najważniejsze ma prawo działać w górach sam, powinien zatem dobrze wiedzieć co ma na nogach.

Dają radę to taki jakoś mało przekonujący termin mają robić z naddatkiem wtedy jest w miarę bezpiecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:12, 13 Gru 2016
pemi
domownik
 
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Skąd: zakopane





Jest dokładnie jak pizesz .Sprzęt do ścigania nie spełnia żadnych norm bezpieczeństwa. Malo tego Trab wyraźnie pisze np Gara aero (760gr) flex 60 max 65kg
PS Znam turystów max chudych Smile
Cytat:
To tylko część prawdy. Może już najwyższy czas publicznie napisać, wiązania i narty race to sprzęt dla wyspecjalizowanej rzeszy ludzi którzy trenują w grupach i ścigają się na zamkniętych zabezpieczonych również medycznie trasach. Są to osoby które wagowo są jakoś uśrednione do konstrukcji wiązań i nart. Zakładanie tego sprzętu do turystyki gdzie użytkownik grubo przekracza wagę założoną przez producenta, gdzie są zupełnie inne kryteria bezpieczeństwa gdzie zastosowane są narty o zupełnie innej konstrukcji rdzenia i szerokości (czyli dające zupełnie inne siły na konstrukcję wiązania i jego mocowanie w narcie) Jest według mnie błędem, proszeniem się o kłopoty. Tak jak Pemi napisał żywotność owych rozwiązań przy prawidłowym doborze jest conajmniej mała żeby nie powiedzieć więcej. Turysta to może być pacjent z nadwagą, słabą wydolnością fizyczną, słabymi umiejętnościami itd itp. Najważniejsze ma prawo działać w górach sam, powinien zatem dobrze wiedzieć co ma na nogach.

Dają radę to taki jakoś mało przekonujący termin mają robić z naddatkiem wtedy jest w miarę bezpiecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:46, 13 Gru 2016
MarioJ
domownik
 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Skąd: Wrocław





Rozumiem przesłanie że sprzęt race nie powinien być używane do turystyki.
Ale co rozumiecie przez wiązania race? Niska waga, ale jaka niska konkretnie? Brak ustawień DIN z tyłu? Co jeszcze?

Spójrzmy na te wiązania które wymieniliście:
-atk rt - producent podaje kategorie race/touring, mają din heel
-atk raider 2.0 - kategoria free-touring, mają din heel
-salomon mtn/ atomic backland tour - kategoria wg producenta to touring, ale brak din, więc race ?
-dynafit SL - kategoria wg producenta to speed touring, czyli nie race, mają din heel
(wg dynafita race to ski running)

To jak, wymienione sprzęt jest Race czy nie jest ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:48, 13 Gru 2016
pemi
domownik
 
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Skąd: zakopane





ten który wymieniłem to turystyka w wersji light a nie race
race to np atk sl-r,atk sl, dynafit pdg , dyna , ski trab gara tytan itp itd


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pemi dnia Wto 11:50, 13 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:34, 13 Gru 2016
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1776
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Mario z tego co się orientuję troszkę się tym interesujesz więc najprościej jeśli konstrukcja była z małym zapasem obliczona na narty wąskie i nagle ją zaczęto przenosić na coraz szersze pierwszym objawem było blokowanie przodów do jazdy, pomimo jasnej instrukcji producenta ze nie wolno, następnym objawem było wyrywanie wiązań i ich rozkawałkowywanie.
Czy warto w turystyce nadstawiać D w imię no właśnie, czego? Zaznaczam że znam obliczenia niektórych o tonach przeniesionych w czasie jednej wycieczki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:05, 13 Gru 2016
MarioJ
domownik
 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Skąd: Wrocław





Witold, napisałeś tekst o wiązaniach race, i ok (post 8:49), a cytowałeś wiązania cywilne.
Chciałem się tylko upewnić że ten tekst nie odnosi się bezpośrednio do cytowanych wiązań, do tych konkretnych modeli. Tekst rozumiem jest bardziej ogólny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:27, 13 Gru 2016
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1776
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





MarioJ napisał:
Witold, napisałeś tekst o wiązaniach race, i ok (post 8:49), a cytowałeś wiązania cywilne.
Chciałem się tylko upewnić że ten tekst nie odnosi się bezpośrednio do cytowanych wiązań, do tych konkretnych modeli. Tekst rozumiem jest bardziej ogólny.


Przepraszam czego nie rozumiesz? że w ściganiu nie ma szerokich nart? że żadne wiązanie z grupy race nie jest przeznaczone do bezpiecznej eksploatacji w tak uwielbianych nartach szerokich? Ze brak regulowanych bezpieczników jest tylko dedykowaną sprężynką dla określonego przedziału wagowego? Mam odrabiać zadanie i trzaskać porównania, tworzyć listę i pakować się w niepotrzebne publiczne rozważania? Nie prościej żeby każdy sobie przygarnął zasadę i sam szukał swojego najlepszego lokowania pieniędzy i szacunku do posiadanego zdrowia? Jest taki aspekt tej dziedziny narciarstwa i na to zwracam uwagę bo mnie lekko przerażają ludzie którzy przynoszą sprzęty do naprawy, nic nie wiedzą o takim podziale.

O którym cytacie myślisz?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Wto 13:37, 13 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:07, 13 Gru 2016
MarioJ
domownik
 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Skąd: Wrocław





W.G. napisał:

Przepraszam czego nie rozumiesz? że w ściganiu nie ma szerokich nart? że żadne wiązanie z grupy race nie jest przeznaczone do bezpiecznej eksploatacji w tak uwielbianych nartach szerokich? Ze brak regulowanych bezpieczników jest tylko dedykowaną sprężynką dla określonego przedziału wagowego? Mam odrabiać zadanie i trzaskać porównania, tworzyć listę i pakować się w niepotrzebne publiczne rozważania? Nie prościej żeby każdy sobie przygarnął zasadę i sam szukał swojego najlepszego lokowania pieniędzy i szacunku do posiadanego zdrowia? Jest taki aspekt tej dziedziny narciarstwa i na to zwracam uwagę bo mnie lekko przerażają ludzie którzy przynoszą sprzęty do naprawy, nic nie wiedzą o takim podziale.

O którym cytacie myślisz?


Zadałem konkretne pytania, nie będę powtarzał tego samego.
Też był bym przerażony gdyby ktoś Speedy ładował do nart 110 pod butem.

Ale jeśli pojawiły się w temacie lekkie wiązania ATK Raider, to zapytam się Ciebie Witold o ten model. To są lekkie wiązania, dedykowane przez producenta do szerokiej narty, nawet do 120mm (takie są max skistopy). Krytykujesz podejście light we freetour. Czy masz jakieś przesłanki że te konkretne wiązania do deski 100-110 pod butem to jest niebezpieczeństwo?
Pytam bo sam taki zestaw rozważam jako drugi. Jestem amatorem, nie będę robił skoków w dużych górach, tylko freeraid w Tatrach i w Alpach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarioJ dnia Wto 17:11, 13 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:41, 13 Gru 2016
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1776
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





"MarioJ
Cytat:
Ale jeśli pojawiły się w temacie lekkie wiązania ATK Raider, to zapytam

W czym masz problem z tym wiązaniem? masz sugestie producenta?
W którym miejscu są zbieżne producenta z moimi lub odwrotnie?
Zakładający wątek (jeśli chodzi o jakiś cytat) pyta o dwa z bardzo małym rozstawem otworów i inne cechy które chyba są wymienione to o które pytasz nie widzę przeciwwskazań z tylną płytą. To chyba zeszły rok 3 montowałem nie mam żadnych info o awariach.

Ze speedów w takiej konfiguracji nie żartuj sobie pewnie spotkasz nie raz.

Istotnie przeoczyłem w cytacie Pemiego, te wiązania ale nie łapią się one na przeciwwskazania do turystyki wiec nie jest to chyba problem, w razie czego przepraszam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Wto 18:18, 13 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:14, 13 Gru 2016
lukas0987
domownik
 
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Myślenice





Nie znam statystyk, ale czuję że część osób montuje Speedy do szerokich desek. Przykład: Speedy z nartami 115 pod butem Smile
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:55, 13 Gru 2016
kp
moderator
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1144
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Kraków





Tu mamy Internet. Niech se każdy montuje cokolwiek do czegokolwiek - pod jednym warunkiem - że jest w pełni świadomy co robi.
Jeśli ktoś pyta, znaczy, że, z dużą dozą prawdopodobieństwa, świadomy do końca nie jest. I nikt rozsądnie myślący nie powinien w takim wypadku doradzać nieznajomemu czegoś bez naprawdę dużeeeeeego marginesu bezpieczeństwa.
Wydaję mi się, że Witek cały czas próbuje to przekazać.

Pozdrawiam,
Krzysiek


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez kp dnia Wto 20:56, 13 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:58, 13 Gru 2016
lukas0987
domownik
 
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Myślenice





kp napisał:
Tu mamy Internet. Niech se każdy montuje cokolwiek do czegokolwiek - pod jednym warunkiem - że jest w pełni świadomy co robi.
Jeśli ktoś pyta, znaczy, że, z dużą dozą prawdopodobieństwa, świadomy do końca nie jest. I nikt rozsądnie myślący nie powinien w takim wypadku doradzać nieznajomemu czegoś bez naprawdę dużeeeeeego marginesu bezpieczeństwa.
Wydaję mi się, że Witek cały czas próbuje to przekazać.

Pozdrawiam,
Krzysiek


Myślę, że powinieneś uważniej przeczytać mój post Smile
Dla pełnego zrozumienia: nikomu niczego nie doradzam, bo w życiu na takich nartach i w tej konfiguracji nie jeździłem.

Ja tylko napisałem, że ludzie montują Speedy do szerokich desek i to nie jest incydent.
Bo wcześniej wywiązała się taka dyskusja (czytaj wyżej). Grzebiąc w necie spokojnie dużo informacji znajdziesz na ten temat.

Czy to jest poprawne czy nie? Pojęcia nie mam, ale po to jest to forum, aby bardziej rozwinąć temat.
Z pewnością W.G. czy inni koledzy mogą rozwinąć temat czy jest to poprawne czy nie i w jakim zakresie.
No i jak do się ma np. do Radicali (bo te montują ludziska do szerszych desek).

Teraz już chyba wyjaśniłem o co mi chodziło. Proszę mnie źle nie zrozumieć, ale ciężko pismem przekazać dokładnie intencje.
Co aby nie było nie domówień Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:13, 14 Gru 2016
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1776
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Cytat:
"kp"]Tu mamy Internet. Niech se każdy montuje cokolwiek do czegokolwiek - pod jednym warunkiem - że jest w pełni świadomy co robi.
Jeśli ktoś pyta, znaczy, że, z dużą dozą prawdopodobieństwa, świadomy do końca nie jest. I nikt rozsądnie myślący nie powinien w takim wypadku doradzać nieznajomemu czegoś bez naprawdę dużeeeeeego marginesu bezpieczeństwa.
Wydaję mi się, że Witek cały czas próbuje to przekazać.

Pozdrawiam,
Krzysiek


Dokładnie tak właśnie jest, anonsuję pewne trendy? problemy, Wy robicie jak chcecie. (najwyżej u mnie nie zostanie zamontowane)
Mam pewien pogląd na sprawy dzięki swojej pracy. Czyli również mojej praktyce dzięki Wam (potężny poligon doświadczalny) Motywy przypadkowych rozwiązań to najczęściej kasa (oszczędności) i mania lekkości oszczędzone tony w dźwiganiu plus ewentualnie "doradztwo sprzedawcy"
Niestety w górach nawet samodzielna działalność nie jest narażaniem tylko i wyłącznie siebie.


Właściciele awarii sprzętu (forumowi) dziwnie też jakoś siedzą cicho chyba troszkę obawiając się linczu ekspertów wirtualnych.

Cytat:
Czy to jest poprawne czy nie? Pojęcia nie mam, ale po to jest to forum, aby bardziej rozwinąć temat.
Z pewnością W.G. czy inni koledzy mogą rozwinąć temat czy jest to poprawne czy nie i w jakim zakresie.
No i jak do się ma np. do Radicali (bo te montują ludziska do szerszych desek).


Dokładnie tak postępuję od lat czyli przekazuję wiadomości z pierwszej ręki, narażając się ciągle sprzedawcom i przedstawicielom. Niemniej jednak podziękowania Wasze te niedogodności rekompensują.
Oczywiście że radicale
Niestety jest bardzo smutna wiadomość praktyka wykazuje że szerokie narty do puchu bardzo źle znoszą jazdę po twardym, bardzo źle.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Czw 20:45, 15 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:45, 19 Gru 2016
Kazik
rozmowny
 
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łaziska Górne





Widzę zagorzała dyskusja. Ale opinii użytkowników tego typu wiązań stosunkowo mało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:34, 19 Gru 2016
kp
moderator
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1144
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 14 razy
Skąd: Kraków





Mam, używam i jestem zadowolony (prawie żadnych przez Ciebie wymienionych, ale tez lekkich bez bezpiecznika-tzn ze stała siła wypięcia). Działają. Żadnej poważniejszej i dziwnej gleby nie zaliczyłem.

Pozdrawiam.
Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:16, 06 Lut 2017
64gost
domownik
 
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Warszawa





Używałam superlite 1.0, teraz rejsowych. Każde z nich wypięły się dokładnie raz, wtedy gdy trzeba było. Zero wyrwanych wiązań, zero uszkodzeń cielesnych. Kupuję teraz szersze ale ciągle lekkie narty z wiązaniami superlite, jak dla mnie akurat do "turystyki".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:27, 07 Lut 2017
AgentCooper
domownik
 
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 385
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Skąd: Warszawa





64gost napisał:
Używałam superlite 1.0, teraz rejsowych. Każde z nich wypięły się dokładnie raz, wtedy gdy trzeba było. Zero wyrwanych wiązań, zero uszkodzeń cielesnych. Kupuję teraz szersze ale ciągle lekkie narty z wiązaniami superlite, jak dla mnie akurat do "turystyki".


Ewa, w Twoim wypadku szersze tzn. Ile ? 69 Wink ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:41, 07 Lut 2017
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1776
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





64gost napisał:
Używałam superlite 1.0, teraz rejsowych. Każde z nich wypięły się dokładnie raz, wtedy gdy trzeba było. Zero wyrwanych wiązań, zero uszkodzeń cielesnych. Kupuję teraz szersze ale ciągle lekkie narty z wiązaniami superlite, jak dla mnie akurat do "turystyki".


Żeby informacja była informacją warto by było ją poprzeć wagą użytkownika i ilością dni na śniegu tego sprzętu. Jeśli było by jakieś zdjęcie tylnej sprężyny i klapki ją blokującej byłbym bardzo szczęśliwy a może zadającemu pytanie który też wagi nie podaje coś by poukładało w planach.

Cytat:
Używałam superlite 1.0, teraz rejsowych. Każde z nich wypięły się dokładnie raz, wtedy gdy trzeba było.


Jeśli dwa wypięcia są miarą czegokolwiek to gratuluję, nawet jeśli ze skutkiem pozytywnym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Wto 13:15, 07 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:12, 07 Lut 2017
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Tak jak Witek pisze.
Ludziska piszą, ja mam, ja nie mam, urwałem, nie urwałem.
To nie takie proste za mało danych.
Sam jeździłem na rozwiązaniach technicznych, które w teorii nie powinny działać a w realu działały i odwrotnie teoretycznie coś było OK a mi się zupełnie nie sprawdzało.
To jak z ustawianiem DIN wiązań.
Gość 80kg ze stopą rozmiar 26 będzie miał inne wartości niż gość z taką samą wagą i stopą rozm 29 a do tego dojdzie styl jazdy i inne duperele.
Myślę że to co napisali Przemek z Witkiem dość dobrze akcentuje niedogodności i zagrożenia wynikające z tych kombinacji sprzętowych.
Oczywiście można nie traktować tego jako dogmat, ale taka osoba nie powinna zadawać tego typu pytań.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:25, 07 Lut 2017
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1776
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





pokor napisał:
.


Otwartą kwestią jest czy ktoś finansuje się sam, czy sponsor mu daje.
Byliśmy razem na pewnej prezentacji gdzie bezsprzeczny wielki autorytet twierdził że naxo jest super, problem był tylko jeden ja na filmie tego wiązania nie widziałem w akcji, znam z serwisu a użytkownikiem byłem tylko jeden dzień i szlag mnie trafił.
Mieliśmy całą grupę na forum piewców nart "uniwersalnych" do puchu czemu jest cicho w tym sezonie? czyżby powyrwane wiązania blokowały temat?
Rokery poskracały wielkość owych gigantycznych długości?
Lansik musi być jak nie race to szerokość pod butem, do tego but flex 130 ja mam jednak swoje/Wasze doświadczenia w rękach czasem.
.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: lekkie wiązania do turystyki
PostWysłany: Wto 23:45, 07 Lut 2017
Mischa
rozkręcam się
 
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów






Też chciałbym mieć lekko i szeroko (no i jeszcze sztywno!)

Zapytałem w dwóch różnych miejscach o wiązanie ATK SLR, takie jak tu:
[link widoczny dla zalogowanych]

do konkretnych nart, tj. Dynastar Mythic Light z 2011
[link widoczny dla zalogowanych]

podając moją wagę tj. 73kg.

Odpowiedzi były takie:
Sprzedawca/sklep
"Hi Mischa,

Thanks for your message. The Mythic light has not the reputation to be strong enough to accept a race binding on it. Perhaps you can have a look to the Atomic Backland Tour (https://www.telemark-pyrenees.com/fr/binding/atomic-backland-tour) or the Plum Wepa (https://www.telemark-pyrenees.com/fr/binding/plum-wepa), these bindings are still very light but have a wider platform to prevent the bindings to rip off. Have a good day.

Kind regards,

Fabrice"

oraz od producenta tj. ATK
"Dear Mr. Mischa,

thanks for contacting us.
You can mount this model on mid fat skis. The only precaution we suggest you it to install it with the heel long adjustment plate R01."

Ciężko mi zrozumieć podejście ATK, który odpowiadając odniósł się nie do konkretnego modelu, tylko zapewnił, że te wiązania można montować
do wszelkich nart midi fat - bez względu na ich budowę - ale na wszelki wypadek z płytą. Tak więc sami nie mają pewności i zgodnie z zasadą przezorności polecają dmuchać na zimne. No i do ilu mm pod butem mają midi fat-y? Pytanie o tyle ważne, że kiedyś miałem Dynastary Little Big Fat i miały 88mm pod butem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: lekkie wiązania do turystyki
PostWysłany: Śro 8:30, 08 Lut 2017
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1776
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Mischa napisał:
Też chciałbym mieć lekko i szeroko (no i jeszcze sztywno!)



Diametralnie stanowiska zmieniają się w doborze sprzętów jak pacjent leży zacewnikowany w pampersie i rodzinę stać na prawników.
Jakoś dziwnie nie widzę żadnych sygnałów użytkowników forum o awariach które jednak mam w rękach, czyżby lansowany wirtualny wizerunek ekspertów nie pozwalał?
Ostatnio pokazał się jeszcze jeden nieprzyjemny trend, wymuszanie mixów które nigdy nie mogą się zdarzyć. W dwu ostatnich sezonach u mnie w serwisie tylko 4 przypadki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Śro 8:41, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: lekkie wiązania do turystyki
PostWysłany: Śro 9:43, 08 Lut 2017
Mischa
rozkręcam się
 
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów






W.G. napisał:
Mischa napisał:
Też chciałbym mieć lekko i szeroko (no i jeszcze sztywno!)



Diametralnie stanowiska zmieniają się w doborze sprzętów jak pacjent leży zacewnikowany w pampersie i rodzinę stać na prawników.
Jakoś dziwnie nie widzę żadnych sygnałów użytkowników forum o awariach które jednak mam w rękach, czyżby lansowany wirtualny wizerunek ekspertów nie pozwalał?
Ostatnio pokazał się jeszcze jeden nieprzyjemny trend, wymuszanie mixów które nigdy nie mogą się zdarzyć. W dwu ostatnich sezonach u mnie w serwisie tylko 4 przypadki.


Dlatego mam tylko szeroko i sztywno

A co do awarii, to taki przypadek:
Pęknięta (w trakcie wycieczki) śrubka wytrzymałościowa plume
[link widoczny dla zalogowanych][/img]

Oczywiście producent spotkał się pierwszy raz z takim problemem - bo to się po prostu nie zdarza. Dlatego na wszelki wypadek wysłał mi 8 śrubek zamiast jednej.

A tu zerwana ląża Dynafit po jednym nieszczęśliwym upadku:

[link widoczny dla zalogowanych]

i jeszcze pęknięta część mocująca skistoper do wiązania w Diamir 12 (zdarzyło się to już dwa razy).

[link widoczny dla zalogowanych]

Obecnie jeżdżę bez skistopera i jest gitara - pod butem jest gładka płyta, a wiązania jest lżejsze o 70g (sic!)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mischa dnia Śro 11:31, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:20, 08 Lut 2017
64gost
domownik
 
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: Warszawa





W.G. napisał:


Żeby informacja była informacją warto by było ją poprzeć wagą użytkownika i ilością dni na śniegu tego sprzętu. Jeśli było by jakieś zdjęcie tylnej sprężyny i klapki ją blokującej byłbym bardzo szczęśliwy a może zadającemu pytanie który też wagi nie podaje coś by poukładało w planach.

Wagę mam taką, żeby nosić rozmiar sWink
Wiązania superlite sprzedałam koledze, a rozumiem, że raczej o nie chodzi. Poproszę o zdjęcia i wstawię później. Mogę wstawić zdjęcie LTR, jeśli to interesujące.


W.G. napisał:


Jeśli dwa wypięcia są miarą czegokolwiek to gratuluję, nawet jeśli ze skutkiem pozytywnym.

Tak, bo nie liczę na ich ewentualne wypięcię i tak jeżdżę. A te dwa razy to raz najechał ktoś na mnie od góry na stoku (superlite); drugi raz - narta wpadła pod śnieg do strumyka późną wiosnę i naprawdę bardzo się zdziwiłam, że LTR wypięly się z tyłu w kierunku pionowym (wyjmowania nogi). W testach na sucho wypinała się pod wpływem większej siły na boki, ale nie do góry. Wiązania z tyłu nie wyrwało ale montował je mój szanowny przedmówca.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:53, 10 Lut 2017
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1776
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Czyli dokładnie to o czym pisałem i od tego należy zacząć.
Najlepsze narty na świecie, wąskie by nie przeciążać wiązań i montażu, nic nie ważąca osoba, nie licząca na wypięcie i już można "bezpiecznie" na takim sprzęcie uprawiać turystykę tylko należy jeszcze unikać poważnych nastromień, lodu i szreni łamliwej i jest całkiem ok. Very Happy oczywiście z doskonałą techniką i rozeznaniem w górach zimą, taki zwykły turysta. Very Happy

Takie niespotykane rozwiązanie przodu narty w Trabie jak widać jest też przeciwwskazaniem. Choć kto bogatemu zabroni. http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/naprawa-pekinietej-narty,20185.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W.G. dnia Pon 10:26, 13 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:54, 01 Mar 2017
Edwin
domownik
 
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy





Dokleję się tutaj. Chce złożyć lekki zestaw do turystyki... głównym celem mają być Alpy i powiedzmy wysokości powyżej 4k - stąd główne nastawienie na wagę. O narty zapytam w innym dziale... ale ciągle mi chodzi po głowie temat wiązań. Nigdy nie używałem wiązań bez skistopów, a najwyraźniej na takich się skończy.

Moje typy:
- Dynafit Superlite 2.0 (trochę mnie odstrasza cena + brak regulacji dlugosci buta - można dokupić płytki ale wtedy cena i waga już nie są atrakcyjne... )
- ATK Raider 2.0 - już po "ciężkiej stronie" ale mają wszystko, cena odstrasza jeszcze bardziej :/. Ski stopów się nie da zdemontować, prawda?
- Atomic Backland / Salomon MTN - nie da się zamontować ski stopa?
- Dynafit Speed 2.0 - cena zachęca, ale jakoś nigdy nie przekonywała mnie obsługa podpórek przez obrót tyłu... Nie można zainstalować ski stopów.

Ktoś ma jakieś komentarze na temat powyższych typów? Które tak, których lepiej nie? Smile
Ktoś używał, zna jakieś opinie na temat pinowych wiązań Atomic Backland / Salomon MTN (to chyba to samo wiązanie)? Trochę szukałem po necie ale bez wielkich sukcesów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
lekkie wiązania do turystyki
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin