szybszy |
domownik |
|
|
Dołączył: 02 Mar 2009 |
Posty: 132 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: mazowsze |
|
|
|
|
|
|
Trzy pytania:
1
zauważyłem różnicę "luzu spoczynkowego" w trakcie obracania piętki (jak do zmiany trybu) , wiązania kupiłem w zestawie razem z nartami, używane, ale w dobrym stanie co widać po smarze dziwne bo jedno wiązanie jest wyraźnie czystsze.. zatem może mniej/krócej używane i wymieniane w międzyczasie-posiada mniejszy luz. To moje pierwsze wiązanie pinowe, dlatego nie mam odniesienia. W trakcie 3 tur, kilku zjazdów w nie przygotowanym terenie jak i po równym podłożu nie zauważyłem jakiś problemów
2
od razu po kupieniu, bezpieczniki ustawiłem na minimum... w trakcie odkręcania śruby regulacji w jednym wiązaniu coś cyknęło... pomyślałem, może śruba wyszła z nakrętki, ale pewnie germańcy wzięli to pod uwagę i jak ponownie będę ustawiał siłę wypięcia śruba bez problemu odzyska kontakt z nakrętką. Niespodzianka w noc przed wyjazdem próbuje ustawić bezpieczniki: jedno wiązanie jest ok, natomiast w drugim wyraźnie śruba nie łapie nakrętki. Zdjąłem górną metalową pokrywę, wyjąłem mechanizm ze sprężynami... Wszystko wyglądało ok, ale śruba w kwadratowej specialnej nakrętce zdradzała zbyt duży luz wzdłużny... tak jakby była za mała, ale znam to zjawisko. Nitki gwintu na początku otworu jak i przez całą jego długość były zużyte. Obróciłem ją, ale mając na uwadze, że i tak może przeskoczyć, włożyłem pasek tworzywa, żeby choć trochę zlikwidować luz TO naprawa "na chwilę" i nie znoszę takiego druciarstwa, ale musiałem mieć sprzęt.. i tak było więcej chodzenia a zjazdy bezpieczne. Planuje powoli zeszlifować gotową nakrętkę ze stali nierdzewnej dopasowując do wcięcia, ewnt przyciąć i nagwintować wewnątrz nieco dłuższy kawałek pręta o przekr kwadratowym, jak do klamki chyba będzie akurat na koniec zabezpieczyć gęstym smarem odpornym na wymywanie. Powinno na trochę starczyć. Chyba, że mistrz Witek G. z południa coś lepszego zaradzi ? Gdyby ktoś na hama kręcił to by urwał, a aktualny stan wskazuje raczej na zużycie... ale znowu potocznie bezpieczniki ludziska wyregulują i zostawiają na cały okres żywota
3
co do luzu but wiązanie TLS Speed 2013 roku, z tego co doczytałem powinien on wynosić 4 mm, przyszykowałem gwoździa... , ale
jeśli chodzi o miejsce/płaszczyznę odniesienia na wiązaniu, nie wiem który wymiar wziaść pod uwagę A (górna krawędź piętki wiązania) czy B do wyraźnie wystającego nadlewu w dolnej części wiązania ? Płaszczyzna w bucie jest równa i tu nie mam wątpliwości.
fotografie w linku:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Co Wy na to ? |
|