Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Narty Dynafit Tour Lite Rally - jak wygląda pod butem?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Narty Dynafit Tour Lite Rally - jak wygląda pod butem?
PostWysłany: Wto 20:38, 05 Lut 2013
Konik
domownik
 
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 862
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Skąd: Kraków





PozdrowićWink
Mam pytanie odnośnie tych desek (model z końca lat 90 najprawdopodobniej).
Wiadomo, że są dedykowane wyłącznie pod wiązania TLT z racji "styropianowej" konstrukcji i wzmocnień pasujących pod TLT.
Padło na forum kiedyś, że te wzmocnienia mają kształt "H" - jak to rozumieć? Czy macie wiedzę, jak są długie, szerokie, gdzie się kończą i zaczynają? Może ktoś robił sekcję, albo widział otwarte zwłoki? Wszelkie info przyjmę z wdzięcznością...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:50, 05 Lut 2013
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Bardzo dzielna narta, sprzedałem Jano tylko dlatego,że poleciałem na min rozmiar do zawodów, taliowanie i wagę, a nie miałem kaski żeby sobie treningówki zostawić
Kupiłem Atomic MX20 i czułem się jakbym z z porządnego auta przesiadł się do trabanta jedyny plus to że był lżejszy.
Wzmocnienie to jakieś dwie równoległe blaszki (pod przodem i osobne pod tyłem)czy inne coś połączone tak że tworzy literę H środkowa śruba przodu idzie już poza wzmocnienie.
Z czasem przy smarowaniu na gorąco można było zobaczyć gdzie ono się znajduje (odciśnięcie)
1100g to już nie styropian i one jakieś drewienko tam chyba mają jak na race całkiem przyzwoicie jeździły na pewno lepiej jak MX 20 czy obecne moje Blizzard TR Commpetition
I szerokość miały przyzwoitą.
Moje miały zamontowane speedy pod Dynafity allterain rozm 45 czyli dość duży i mieściły się we wzmocnieniach.
Szerokość pojedynczego paska wzmocnienia ok 1-1,5cm śruba trafia w środek.
Ewentualnie wal PW do Jano lub Rados oni maje te deski.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:32, 05 Lut 2013
Konik
domownik
 
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 862
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Skąd: Kraków





pokor napisał:
Bardzo dzielna narta


O, to miło, choć u mnie docelowo ma być głównie do chodzenia. Ale żeby się dało zjechać przyzwoicie - niedawno szukałem kompletu turystycznego BC (nordyckiego, nie FR) i trafiło na Fischery S-bound 98 albo Madshusy Epochy, ale się tak pos... porobiło czyli, że sprzęt musi być "śmieciowy" (cenowo, nie gatunkowo). I takie TL Rally 178 cm nabyłem swego czasu za grosze, więc padło, że wykorzystam, jeśli się da. Chciałem założyć doń wiązanie 3-pin z kabelkiem na niskiej płytce. Płytek mam ze trzy, to i jest w czym wybrać (to odnośnie układu wkrętów).

pokor napisał:
Wzmocnienie to jakieś dwie równoległe blaszki (pod przodem i osobne pod tyłem)czy inne coś połączone tak że tworzy literę H środkowa śruba przodu idzie już poza wzmocnienie.


Te wzmocnienia są podłużne, czy poprzeczne?

pokor napisał:
Z czasem przy smarowaniu na gorąco można było zobaczyć gdzie ono się znajduje (odciśnięcie)


To zapodam smarowanie na gorąco. Może się coś ujawni... Za pierwszym razem...

pokor napisał:
1100g to już nie styropian i one jakieś drewienko tam chyba mają


No właśnie... W 2002 roku było pytanie Grzesia Lipnickiego na temat, i odpowiedź Kuby Radlińskiego - że "kliny drewniane występują". Ale info było z oficjalnego opisu nart i takie - jak to oficjalne - miałkie...
BTW: moje 180 cm zważone liczą sobie poniżej 1050 g/szt.

pokor napisał:
I szerokość miały przyzwoitą.


No, klasyka: 90/70/80 Very Happy Moje jeszcze skrzynkowe; cap wszedł chyba na sezon 2001 albo 2002(?)

pokor napisał:
Moje miały zamontowane speedy pod Dynafity allterain rozm 45 czyli dość duży i mieściły się we wzmocnieniach.
Szerokość pojedynczego paska wzmocnienia ok 1-1,5cm śruba trafia w środek. Very Happy


Przyłożę szablon D. i skojarzę z dużym rozmiarem buta. Powinno coś wnieść. Generalnie płytki do wiązań tele trzymają się na czterech śrubach (czasem pięciu). Pomierzę, przymierzę...
A jak się nie uda i temat weźmie w łeb, to sekcję dla potomności wykonam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konik dnia Wto 23:35, 05 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:54, 06 Lut 2013
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Przyzwoicie jeździ jak na nartę light.
jak przesiadłem się z haganów tour extreme to był szok (co to jest) ale w porównaniu do późniejszych konstrukcji race light to bardzo dobra narta w zjeździe.
Moje też były skrzynkowe i uważam, ze dużo lepsze od późniejszych cap-ów.

Nie pamiętam kiedy to wyszło przy smarowaniu ale chyba nie na początku

Wzmocnienia są wzdłuż narty ok 10cm długie

Nie ważyłem miałem 170cm i było napisane w specyfikacji 1100g i tak przyjmowałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:50, 06 Lut 2013
Konik
domownik
 
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 862
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Skąd: Kraków





pokor napisał:

Nie pamiętam kiedy to wyszło przy smarowaniu ale chyba nie na początku


No, za którymś razem, jak się już wafel wytopił... Laughing

pokor napisał:
Wzmocnienia są wzdłuż narty ok 10cm długie


Rozumiem, że przednie osobno, tylne sobie. Dzięki.

BTW: w 2002 r. Kuba R. napisał:

"w opisie TL Rallye stoi jak byk:
construction: Low density HP core with wood binding reinforcement and
Bi-directional torsion box construction
A w tegorocznych TL Lite Tech:
Polyamid Cap with backside Thermotransfer Sublimation
Air-loaded Light Core with Carbon-Glassfiber Torsionbox
Special wood reinforcements from tip to tail and in the binding area
2-layer Carbon Glassfiber Top and Bottom laminates"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:23, 06 Lut 2013
Dannsa
domownik
 
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Kraków





I co, czyżbyś przekonał się że warto spróbować smarowania na trzymanie, czy znów będziesz rzezał ślizgi? Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dannsa dnia Śro 9:25, 06 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:12, 06 Lut 2013
Konik
domownik
 
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 862
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Skąd: Kraków





Dannsa napisał:
I co, czyżbyś przekonał się że warto spróbować smarowania na trzymanie, czy znów będziesz rzezał ślizgi? Wink


Jeszcze nie wiem co będzie spodem. Bo łuska Sorby kusi...
Na razie muszę rozwiązać temat możliwości montażu wiązań.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:34, 06 Lut 2013
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





śruby z nakrętkami na wylot Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:47, 08 Lut 2013
Dynafit
rozkręcam się
 
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów






I bach... niestety, w tym wypadku muszę się odwołać do bibliografii "dawnych" dokumentacji, albo może z centrali odpiszą (ta druga możliwość jest najbardziej pewna i możliwa Smile. Sam jestem w szoku, bo rzeczywiście na każde zapytanie goście z R&D Dynafita odpowiadają Razz. Bez względu na to, czy "problem" zostanie rozwiązany czy nie, podam "oficjalne stanowisko" w tej sprawie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Narty Dynafit Tour Lite Rally - jak wygląda pod butem?
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin