|
| narty skitourowe - punkt mocowania, filozofie taliowania :) |
|
|
Wysłany: Nie 19:28, 29 Lis 2015 |
|
|
gorolaz37 |
domownik |
|
|
Dołączył: 09 Mar 2009 |
Posty: 540 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
|
Skąd: Zakopane |
|
|
|
|
|
|
ad 1
mam kilka par nart na trase i poza nią. Kiedyś dużo było o mocowaniu wiązań ile srodek buta za środkiem narty zwłaszcza w nartach poza trase.
Ja w takich nartach preferuje wiązania w których moge to regulować, czyli przesuwać całego buta w tył i w przód w zależności od warunków i stylu jazdy.
w nartach skitourowych (nie ma chyba wiązania tourowego z przesuwaniem buta) nigdy się nad tym nie zastanawiałem i montowałem jak punkt producent. Srednio jest to około 13cm za środkiem.
W nartach poza trasowych ogólnie jest mniej.
W czym pomagaja tak krótkie tyły a w czym przeszkadzają.
co da zamocowanie np jeszcze 1 cm w tył a co np 2 cm do przodu - zwłaszcza w ciasnych żlebach czy jazdą po muldach czy obskokiem, po puchu i przepadającym sniegu?
atomic podaje punkt uniwersalny ale z sugestią ze na toury do tyłu od tego punktu a do alpine skiingdo przodu ?jakie sa + i - obu rozwiązań
ad 2
jak zaczeło się taliowanie było niewielkie pózniej niektóre modele były prawie funcarving teraz obserwuje powrót do korzeni.
skitrab delikatnie ewoluował w strone wiekszego taliowania ale jakiś czas temu sie zatrzymał i wiekszość modeli ma podobny schemat
np maestro 107 75 94
czyli do przodu ok 3.2cm do tyłu ok 2 (w zależności od dł)
hagan ultra czy x ultra 111-71-101 +4, - 3
ale juz nowy cirrus 113-75-98 +3.8, -2.3
ultimate 78 z tamtego roku 113-78-102 +3.5 -2.4
ten 110-78-103 +3.2 -2.5 przód jak w skitrabie (atomiki mają stosunkowo szersze tyły jak inne firmy także w zjazdówkach)
skitrab ma z tyłu duo tech- czy dobrze myśle - w jezdzie na wprost trzymało a w skręcie lepiej puszczało?
co daje jak przód stosunkowo szeroki a co jak wąski, podobnie z tyłem?
przykład 2 filozofi tej samej firmy a dwie serie
chimera 1.0, 1.1 one, 124-87-109 (podobnie jak wayback88) +3.7 -2.2
Y-flow 130-87-100 +4.3 -1.3 srodek ten sam, przod tył ewidentnie inne!
Więc pytam jakie plusy minusy szerszych, węższych przodów, tyłów i czy ogólnie idzie to wyczuć w jezdzie i ew w jakich warunkach
z góry dzieki za odp |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gorolaz37 dnia Nie 21:31, 29 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|