AndRand |
domownik |
|
|
Dołączył: 29 Mar 2015 |
Posty: 685 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy
|
Skąd: WWA |
|
|
|
|
|
|
Na początek może się przedstawię:
1. Podaj parametry własne (waga, wzrost, płeć, wiek).
83kg, 170cm, M, 40+
2. Jakie masz umiejętności jazdy terenowej ?
Narciarz terenowy do 45 st w każdych warunkach, powyżej w miękkich, w terenie jeżdżę od 20 sezonów
3. Ile dni i sezonów spędziłaś/eś na tym modelu narty ?
Na każdej parze - od sezonu do trzech
Przegląd różnych nart różnych typów, na których jeździłem przez ostatnie 5 lat.
Jak ktoś ma wątpliwości i musi się udać do poradni to proponuję najpierw sprawdzić ich dane i mój kanał na vimeo.com by poszukac gdzie na nich jeździłem.
BLIZZARD SHOCK THERAPY [link widoczny dla zalogowanych]
169cm, 118-80-106, ~1600g(?)
Narty podobno freestylowe do parku, natomiast u mnie się sprawdziły jako idealne all mountainy. Taliowanie i profil mają klasyczny, z freestyle tylko twin tipy, nie za dużą sztywność więc we wszystkich warunkach sprawdzały się dobrze, bez większych plusów lub minusów. Dość miękkie więc na twardym może trochę telepać.
miękki śnieg (puch): 4/5
miękki śnieg (przewiany puch, wiosenne firny): 4/5
twardy śnieg (beton, szreń): 4/5
twardy śnieg (trasa): 3/5
ROSSIGNOL S3 [link widoczny dla zalogowanych]
168cm, 124-96-114, ~1700g
Narta opisywana jako freeride, znakomicie spisuje się w puchu, skręty niemal intuicyjne, bez większego zaangażowania dzięki dużemu i długiemu rockerowi (50%) i profilowi dzioba. W połączeniu z minimalnym camberem (LOW CAMBER HIGH ROCKER) pozostaje może 50cm efektywnej krawędzi co ma katastrofalny wpływ na trzymanie w twardszych warunkach. To również dotyczy podchodzenia bo problem jest podobny. Moim zdaniem to narta freestyle, do butterowania - można zrobić pirueta na twardym.
miękki śnieg (puch): 5/5
miękki śnieg (przewiany puch, wiosenne firny): 4/5
twardy śnieg (beton, szreń): 0/5
twardy śnieg (trasa): 1/5
ATOMIC NOMAD BLACKEYE TI [link widoczny dla zalogowanych]
167cm, 125-82-110, waga-?
Do uzupełnienia braków S3 na twardym i na wyciągu zaopatrzyłem się w te AM podobno bardzo uniwersalne, wg opisu świetnie trzymające cięte zakręty na trasie. Okazało się, że słabo jeżdżą w świeżym śniegu. Trudno powiedzieć dlaczego, ja mam wrażenie, że najszersza część narty była powyżej najniższego punktu (przy dużej sztywności i camberze) przez co dzioby w luźnym śniegu trzymały zakręt i nie chciały odpuścić. Przy każdym zakręcie trzeba pełnego odciążenia by zmienić ich kierunek jazdy.
Użytkowanie: piętki się rozwarstwiły więc poleciały do kosza. Ale można się nie przejmować bo były pewnie zjechane rentalowo.
miękki śnieg (puch): 2/5
miękki śnieg (przewiany puch, wiosenne firny): 2/5
twardy śnieg (beton, szreń): 3/5
twardy śnieg (trasa): 4/5
BLIZZARD EXPEDITION TA [link widoczny dla zalogowanych]
167cm, 102-73-89, 1100g
Zrobiona przez alpinistów dla alpinistów narta o geometrii ołówka - przy każdym zakręcie przypomina, że do skrętu w narciarstwie to trzeba się przyłożyć. Ale za to lekka.
miękki śnieg (puch): 1/5
miękki śnieg (przewiany puch, wiosenne firny): 1/5
twardy śnieg (beton, szreń): 3/5
twardy śnieg (trasa): 2/5
SALOMON BBR 8.9 [link widoczny dla zalogowanych]
176cm, 147-89-110, 1800g
Nietypowe taliowanie V-tail z bardzo szerokim dziobem - idealnie sprawdza się poza trasą na wszystkich miękkich śniegach. Świeży czy przeorany, BBR przejedzie przez wszystko i bezproblemowo wszędzie skręci. Dobrze spisuje się na trasie, niewielka szerokość pod butem i mocne taliowanie sprzyja dobremu trzymaniu w krótkich zakrętach. Aczkolwiek mam wrażenie, że tak mocne taliowanie nie jest aż tak dobre na stromym betonie - nie jest źle, ale przy tej szerokości pod butem mogłoby być lepiej. Przez szeroki dziób słabo foczy się w śladach bo się nie mieszczą, a taliowanie nie pomaga w trzymaniu równowagi.
miękki śnieg (puch): 4/5
miękki śnieg (przewiany puch, wiosenne firny): 5/5
twardy śnieg (beton, szreń): 4/5
twardy śnieg (trasa): 5/5
ELAN 888 [link widoczny dla zalogowanych]
168cm, 128-88-108, 1600g
Narty w opisie freeride'owe, wg mnie idealny AM. Bardzo dobrze spisują się w każdych warunkach, również w miękkich śniegach mimo braku dużego rockera. Tip rocker działa tak dobrze chyba dzięki zmiennej sztywności na długości narty - dość sztywne w środku, z miękkimi dziobami. W miękkich wiosennych warunkach sprawdzały się bardzo dobrze - jak dla mnie są jednocześnie bardzo skrętne i bardzo dobrze zachowują się przy większych prędkościach, w puchu jeszcze nie zdążyłem sprawdzić, ale dam 4.
miękki śnieg (puch): 4/5
miękki śnieg (przewiany puch, wiosenne firny): 5/5
twardy śnieg (beton, szreń): 5/5
twardy śnieg (trasa): 5/5
Moje obecne zestawy (opisy powyżej są chronologiczne więc można zobaczyć jak doszedłem do tych wniosków) to:
- SALOMON BBR z Dynafitami SPEEDTURN 2.0 - tury z nadzieją na puch
- ELAN888 z hybrydą Dynafit BEAST/SPEEDFIT (przody/piętki) - tury z przewidywanym betonem
Jak widać mocno specjalizowane narty się raczej nie sprawdziły, mi lepiej podchodzą bardziej uniwersalne z ukierunkowana preferencją.
Wadą obu zestawów jest waga - po 2100g na nogę, ale w tym momencie nie bardzo widzę zestaw rzędu 1500g, który by był tak uniwersalny i trwały jak te dwa powyżej - bo byłby mniej więcej równoważny cenowo
legenda do skali:
miękki śnieg (puch): zależy od zaangażowania w zakręt, od 0 (pełne odciążanie) po 5 (prawie brak konieczności odciążania)
miękki śnieg (przewiany puch, wiosenne firny, odsypy): j.w.
twardy śnieg (beton, szreń): trudna skala bo zależy od nachylenia i twardości, od pewnego momentu żadne narty nie utrzymają. Tutaj skala relatywna: 5 (Elan888 na betonie), 0 (S3 na przywyciągowej szreni)
twardy śnieg (trasa): trzymanie ciętego zakrętu przy większych prędkościach |
|