Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> rewolucje sprzetowe :) przemyslenia.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
rewolucje sprzetowe :) przemyslenia.
PostWysłany: Nie 16:57, 20 Lis 2016
gorolaz37
domownik
 
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Zakopane





ostatnio zaczołem mieszać sprzetem, zrobiłem troche miksów ale w tym szalenstwie Smile jest strategia

przykręcając wiazania poza rozmiarem wiertła warto zwrócic uwage ile sruba wejdzie nam w narte. jezeli mamy nie oryginalne srubki moga byc przykrótkie. Wg tatra trade powinno wejsc 7mm w narte (dziury wiercimy przewaznie na 9mm)
stosując dobry uszczelniacz (klej montazowy) bez problemu kilkukrotnie wykrecałem i wkrecałem wiazania w narte. na srubkach nic nie zostawało a gwint w narcie był nie uszkodzony. jak wykrecałem czasem z innych zrodeł srubki były brudne (czyli coś wyrwało z narty - uszkodziło w jakimś stopniu gwint). warto przed wkreceniem dobrze wyczyscic

atk produkuje ciekawe płytki pod wiazania choc w tym roku kilka znikło ze strony.

płytki pod przód mają 3 pozycje. dają
jak korzystaja rozne osoby dopasowanie srodka buta (i zwiekszenie zakresu rozmiaru)
dla jednej dostosowanie do warunkow, przesuwamy buta do przodu lub tylu ale wczesniej musimy tak zamontowac by w srodkowej pozycji z przodu z tyłu tez było w srodkowej
mozemy miec płytki na dwoch nartach i tylko 1 przod
na jednej narcie raz przykrecamy np lekki przod na długą wycieczke a indziej np przód ze skistopem
jest wersja xxl z mocowaniem po bokach. narta min 85mm pod butem (jak scianki boczne pionowe ew 82-83 na styk) najlepiej 90mm - lepszy przekaz sił na krawedzie i mniejsze siłe skretne, wyrywające (choć przy normalnej tez)
pasują wszystkie przody z szablonu dynafit speed - np plum, oczywiście atk ,gara titan.
tutaj macie tanio
[link widoczny dla zalogowanych]
. te czarne przody z tego zestawu mają identyczne rozstawy srub jak nowe płytki ale szerszą podstawe pod wiązanie i waża 6 gr wiecej
z mojego bojowego zestawu ult 78 płytka zr pietka exp, przód plum wykreciłem pluma i wkreciłem traba gara titan
na czerwonej płytce boki pluma (na innej narcie) wisiały troche w powietrzu, na tej siedzą idealnie.
atk ma skośne boki podobnie jak np gara titanwiec siadaja dobrze na nowych płytkach. plumy i mysle ze speedy lepiej siada na tych (czyli całą powierzchnią podstawy)

ten komplet - przody takie same co w zestawie xxl na stronie atk (szerszą podstawe pod wiązanie), tył pasuje pod pietki sportowe takie jak nx, atk slr, hagan zr, expedition, gara titan i na 90% plum. tylko narta musi mieć minimun ok 84-85m pod butem lepiej z 87-88 (taki rozstaw srub mocujących jak z przodu)
ma razstaw srub mocujących jak w zestawie xxl dla raider 12 ale pasuje do pietek sportowych nie raidera
prowadnica płytki hagan zr, atk i tej ma 3 cm 5,5mm (3.6mm)

podstawa atk nx i dynafit expedition identyczna
3 cm 5,5mm na 3 cm 5,5mm (powiedzmy ze 3,5cm na 3,5)


jest promocja Voucher Code: save20
przy kupowaniu wpisujesz save20 (w odpowiednim polu)i jest jeszcze 20% taniej czyli 40E

tylna płytka waga 1 szt 29g. zwykłej płytki ZR 24gr. płytka zr identyczna jak atk R01

rozstaw srub przodów identyczny jak w dynafit speed
na szerokość narty ok 30mm, na dł ok 27mm

w pietkach rozstaw na długość nie ma znaczenia bo jest płynna regulacja - niezależne nakrętki które chodzą w płytce, z przodu sa nagwintowane otwory i 3 pozycje

mająć płytki na 2 czy wiecej parach nart można miec jedno wiązanie
można miec też na przykład płytki na samych przodach i przekładać sam przód - przody raczej pasują- dynafit speed,comfort vertikal (radical już nie)
plum i atk

tyłów ZR 40gr
tyłów expedition 56gr

przody zr 77, gara titan 67

Wiec mając kilka standardowych przodów i pietki sportowe,( taki rozstaw ma tez atk rt race tour) można dowolnie mieszać konfiguracja sprzetu

kilka nart 1 wiązanie - płytki przod i tył
przody przykrecone, płytki z tyłu oszczednośc na wadze( płytka przod ok 40 gr) ale musimy miec kilka przodów ale 1 tył
mając różne pietki
spokojna wycieczka np przykrecamy nx
bojowa expedition
turystyka, ew korzysta zona np atk rt - ja mam np hagana cirussa 163-bardzo fajna jak na ta wage choc to nie atomic. z myslą o żonie ale tez dla mnie jak trzeba dużo nosić.

Z wiązan freeraidowych jedynie atk raider 12 wer 1 (co ja znam)daje takie możliwości bo tyły można odkrecic od płytki, regulacja jak w płytkach sportowych.
Uwaga srubki reagują z aluminum i spiekają. przechowywać popuszczone. z kolegami musieliśmy już kilka główek rozwiercac. srunka z nakretki odkreca sie bez problemu.

ja i 2 kolegów mamy po 1 parze raidera 12 1.0 i 2 pary nart. na przód ja mam np pluma, koledzy org ze skistopami. tyły unikatowe - !!!!!!!!!
dlatego muszą być płytki z szerszą prowadnicą
atk w tym roku wycofało te płytki z oferty a nowe wer raidera mają juz zintegrowane prowadnice
Majesty dystrybutor ATK jest jeszcze w stanie sprowadzić te płytki
zestaw xxl pod raidera 12 ok 94e
sam tył ok 48e (mocowanie standart i szerokie)
przody sa w ofercie bo takie same jak pod sportowe


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gorolaz37 dnia Nie 17:52, 20 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:26, 20 Lis 2016
gorolaz37
domownik
 
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Zakopane





wkrecając kilka razy wiazanie w narte jednak osłabiamy gwint. w płytkach wkrecamy metal w metal i mozemy to robić wielokrotnie
mozemy wziąć narte z płytkami od kolegi i przykręcić swoje

przody i tyły pracują niezależnie poza tym szczęki z przodu są uniwersalne tak zeby pracowały z różnymi butami (choć podobno dynafit nie wszystkie buty certyfikuje do uzywania z jego wiązaniami) podobnie z tyłami wiec mieszanie różnych przodów i tyłów nie sprawia w uzytkowaniu problemu

nawet radicale mają identyczny rozstaw szczek jak speedy (nie wiem jak w 2.0)
przy montażu można uzyc szablonu speeda. sruby w przodzie od strony srodka narty sa identyczne jak i szczeki (pozycja buta tez ta sama). mając te dwa otwory , dziury od strony dziobów punktujemy od przodu wiązania. zostały one wysuniete do przodu narty by zmiescic 2 pipanty przytrzymujące buta, by go łatwiej wpiąć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:53, 21 Lis 2016
gorolaz37
domownik
 
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Zakopane





w cenie 2000-2500 mozna kupić zestawy po-testowe w chili sport w rabka zabornia - narta foka i atk raider 1.0 (z napisem demo binding) wiec w cenie samego nowego wiązania
niektóre są na płytkach przód i tył xxl - takie kupiliśmy, niektóre standardowe bez płytki z przodu (wiecej zachodu)
w zeszłym roku w yurcie w kuznicach kupilismy jeden zestaw płytek - tam tez sprzet atk
w tym przody na wspomnianej stronie (ja mam pietki sportowe - nx i expedition wiec tyły mi sie przydadzą) a tyły w majesty


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:22, 19 Gru 2016
vincent.vega
rozmowny
 
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków





Podepnę się pod wątek jeśli to nie problem Smile

Pytanie do użytkowników wiązań atk raider w wersji starszej (z obracanymi tyłami). Czy skistopy które tam występują mają w praktyce skuteczność - ze zdjęć wygląda to trochę licho. Ewentualnie jak to wygląda w porównaniu np do stoperów w verticalach, które nie były idealne ale przeważnie hamowały skutecznie.

Drugie pytanie. Czy stopery po złożeniu zwężają się - tzn w czasie zjazdu i podchodzenia nie wystają druty po bokach? Mam możliwość kupna wersji ze stoperem 108mm a narty mam 92mm. Nie wiem czy bez skracania ich (czy da się to zrobić łatwo?)szerokości nie będzie to problemu.

Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:11, 19 Gru 2016
mtr
domownik
 
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Skąd: Warszawa





vincent.vega napisał:
Drugie pytanie. Czy stopery po złożeniu zwężają się - tzn w czasie zjazdu i podchodzenia nie wystają druty po bokach? Mam możliwość kupna wersji ze stoperem 108mm a narty mam 92mm. Nie wiem czy bez skracania ich (czy da się to zrobić łatwo?)szerokości nie będzie to problemu.

Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam!


Zwężają się, ale niewiele.
Skracanie nie wydaje mi się możliwe (w granicach rozsądku i opłacalności).
Dobra wiadomość jest taka, że one są łatwo wymienne.
Wymiarowanie jest na styk - np. wersja 97mm na narcie 96mm rozkłada się, ale "po drodze" dotykając narty.

Gdybyś się zdecydował na te wiązania i potrzebował węższego stopera, to być może byłbym chętny na podmiankę. Możesz też próbować dokupić np. [link widoczny dla zalogowanych].

O skuteczności się nie wypowiadam, bo moje jeszcze nie miały okazji się sprawdzić. Wyglądają rzeczywiście delikatnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:00, 19 Gru 2016
Kazik
rozmowny
 
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łaziska Górne





A w kwestii harszli, rozumie ze ATK i Dynafit to 2 inne światy i kompletnie nie współgrają?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:41, 19 Gru 2016
vincent.vega
rozmowny
 
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków





Dzięki za odpowiedź. Sprawa ze stoperami mnie trochę martwi bo jednak zdarza mi się raz na czas zaliczyć glebę Smile

Co do harszli to nie chciałbym nikogo wprowadzić w błąd, ale patrząc na ofertę różnych sklepów wygląda że Dynafitowe podejdą pod ATK. Zdjęcia wiązania też sugerują że mocowanie jest identyczne, więc nie widzę powodu żeby producent miał robić na złość.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:19, 19 Gru 2016
pemi
domownik
 
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Skąd: zakopane





Harszle dynafita pasują do Atk i odwrotnie z wyjątkiem starych wiązań dynafit vertical


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:13, 20 Gru 2016
gorolaz37
domownik
 
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Zakopane





[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

tu rozstawy srub
szablon hagana to ogolnie atk i ma xxl

szerokośc srodka otworów pietek atk hagana (tez atk) expedition 25mm .
z tym ze NX i expedition jest 25 na 25 i przez to na płytce wieksza regulacja

hagan jest 25 na 34 wiec regulacja o 9mm mniejsza

przody speeda pluma 30 na 26,5mm a atk skitraba 30 na 27

te 0,5mm jednak troche czuć. przy wkrecaniu przodu pluma w płytki atk trzeba rownomiernie wkrecać sruby by dobrze siadło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:04, 21 Gru 2016
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1776
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





Przepraszam że zapytam to blog, reklama czy zwykły użytkownik?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:41, 21 Gru 2016
gorolaz37
domownik
 
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Zakopane





no cóż w folderze sprzęt skitourowy udzielam sie pierwszy raz. pare razy rzucałem pytania ale nikt nie odpowiadał
jak ktoś patrzy tylko w ten dział to faktycznie ma wątpliwości

reklama czego dynafita traba pluma atk?

na jednych nartach mam przód traba (a miałem w tych samych dziurach pluma) płytke hagana-atk a pietke dynafita - innych firm za duzo nie ma

no cóż jakis chłop z Zakopanego przemielił troche sprzętu i próbuje ułatwić ludziom życie dzieląc sie doświadczeniem

juz kilku serwisantów wystawiło oczy ze takie rzeczy są możliwe a oni o tym nie mieli pojecia majac to wszystko w rece

a przy okazji orientuje sie ktoś kto robi płytki pod wiązania oprócz atk.

[link widoczny dla zalogowanych]
rzuciłem pytanie
http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/kreuzspitze-co-to-za-firma,19429.html

B&D Toe - Classic 4 13mm 30 x 26.5 (+19) ??????

Jak choć jedna osoba skorzysta to super
jak ktoś nie ogarnia to trudno


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:50, 21 Gru 2016
gorolaz37
domownik
 
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Zakopane





zdjecie płytek xxl atk zeby nie było ze reklama wysprzedane Smile
[link widoczny dla zalogowanych]

idea taka: kilka par nart z płytkami a jedno wiązanie

pomijając inne opisane wyzej plusy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:37, 22 Gru 2016
gorolaz37
domownik
 
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Zakopane





szukałem mocnego lekkiego wiązania min do 12 (max 400gr wiec kingi beasty itp odpadają ) bez zbednych fajerwerków. w stromym zlebe raczej sie boje ze mi narta sie wypnie niz nie wypnie Smile

na dzień dzisiejszy atk raider 12 wydaje sie być najlepszy ale moze macie jakieś inne modele przetestowane
Dynafit superlite 2.0 niby fajny ale bez płytki regulacyjnej a ta ciezka i droga

zważywszy na cene nowych atk powyzej 2000 wykąbinowaliśmy z kolegami ze lepiej kupić zestaw płytek do następnych nart nawet za ok 400 zł niż nastepne wiązanie za 1500-2000tys

Gość z oszo jedne koledze zamontował na suwmiarke (rozmierzył ręcznie) drugie juz z szablonu atk, ale mówił ze 1 raz takie montował

Jak ktoś wie o płytkach pod przody lub tyły nie ważna firma, moze byc nawet samoróbka niech sie podzieli wiedzą. cena oczywiscie atrakcyjna bo inaczej to tez traci sens.

podobno dynafit tez coś klepie, nawet coś nowego na ten sezon ale nie moge znaleść info?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:22, 23 Gru 2016
gorolaz37
domownik
 
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Zakopane





zrobiła sie teraz moda w wiązaniach kołowych by podstawke pod piete buta przy podchodzeniu podpierać o piny jak w pietkach sportowych np Dynafit superlite 2.0 wygoda zmniejszenie wagi.

jeden znojomy mówił mi ze w takim rozwiązaniu dosc szybko zdarł w ten sposób piny (podpórka obciążając piny je wyrabia przy podchodzeniu, co krok je pukamy) ale chodzi duzo

zauważyliście coś takiego?

płytki atk xxl przód i tył mają rozstaw srub 6cm na 6, czyli na boki chyba najszerzej ze znanych mi mocowań

jest jeszcze jedno miejsce gdzie mogą powstawać luzy na linii but narta. blaszka w piecie buta. czy ktoś to u siebie zauważył. Jest ona chyba wymienialna. ktoś wymieniał?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gorolaz37 dnia Pią 12:26, 23 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:25, 25 Gru 2016
gorolaz37
domownik
 
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Zakopane





mnie w tym momencie najbardziej interesuje rozstaw starego speeda na przód na waska nartę i ew na szeroką
, tył rozstaw 25mm (pietki sportowe atk, trab i dynafit expedition) i pod
raidera 12
, czy jakaś inna firma robi takie pod raidera 12 na tył?
z góry dzieki za wszelkie info Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:49, 23 Paź 2017
szybszy
domownik
 
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: mazowsze





Gorolaz37 orientujesz się może jak jest z bezpiecznikiem w tylnej części wiązań ATK RT i Raider oraz Dynafit Speed ? ATK ma dwie regulacje Mx i Mz co jest zawsze bardziej optymalne niż w jednym kierunku. Dynafit chyba ma tylko jedną ? masz może coś z ATK do odstąpienia ? ::

a skoro to dział "nowości" to na samym dole strony ATK Race RT z mini bezpiecznikiem w przedniej części wiązania kłowego... to w 2010 roku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dynafit dopiero w zeszłym zainteresował się bezpiecznikami w przedniej części wiązania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szybszy dnia Pon 20:09, 23 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:44, 23 Paź 2017
wincenty
rozmowny
 
Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Rzeszów





W ATK RT nie jest to bezpiecznik rozumiany w sensie regulacji sily wypiecia. To jest regulacja sily zablokowania przodow do podchodzenia. W teorii ma to umowliwic wypiecie zablokowanego wiazania np. po porwaniu przez lawine podczas podchodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:43, 15 Gru 2017
gorolaz37
domownik
 
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Zakopane





ATTACCO TR TITAN RELEASE
[link widoczny dla zalogowanych]
mają nawet skistoper
wersja 12 to znaczy ze wypiecie 12?
taki mix sportowego wiązania z freeraide?

uzywał ktoś takiego przodu z tym tytanowym drutem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:33, 26 Gru 2017
szybszy
domownik
 
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: mazowsze





przepraszm, ale Włosi chyba olewają klientów skąpiąc podstawowych informacji na swoich stronach, przynajmniej jeśli chodzoi o te wiązania...

kolor wiązania odpowiada za wartość bezpiecznika...
[link widoczny dla zalogowanych]
czyli chyba tylko zawody Smile

ze Skitraba jest też "chyba" nieco cięższe,ale wyglądające na nadal lekkie na dodatek z bezpiecznikiem z przodu::
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
oczywiście bez dodatkowych informacji u producenta..

identyczne wiązanie markowane jest dla LaSpotivy:
[link widoczny dla zalogowanych]

TYLKO, że TR12 chyba nie pasuje do wszystkich butów turowych ? ja nie zawracam sobie głowy, mało popularne jest źródłem problemów jeśli przyjdzie cokolwiek dokupić.

ATK na swojej stronie oferuje mnóstwo części i detali, no i bardziej popularne. szukam używanego aktualnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szybszy dnia Wto 19:35, 26 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:51, 26 Gru 2017
yoorek
rozmowny
 
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Kraków





Hej - jestem użytkownikiem Skitrab Tr2, rzeczywiście wymagają specjalnych butów (wiem, że kompatybilne są Scarpa Spirit RS) od butów Dynafita rożnią się tyłem - przód jest identyczny. W serwisach Skitraba są w stanie zamontować blaszkę wzmacniającą przystosowującą buty do tych wiązań.
Z wiązań jestem zadowolony Smile.
pozdr
Y


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:01, 27 Gru 2017
MarioJ
domownik
 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Skąd: Wrocław





Widziałem w Spindlerovym narciarza który miał wiązania TR2 z butem TLT6.
Ale nie przyuważyłem czy miał jakąś blaszkę na rancie, wydawało mi się że blaszka wiązania opiera się na plastikowym rancie. W każdym bądź razie widać że to wiązanie TR2 da się dostosować do innych butów. Szkoda że jest tak mało popularne.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:06, 28 Gru 2017
tybero
domownik
 
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Skąd: Brenna





Moja żona ma TR2 i TLT5 z dodatkową blachą.
Działa to bez zarzutu.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:15, 28 Gru 2017
szybszy
domownik
 
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: mazowsze





nie przepadam za udziwnieniami, jak np nieprzelotowe felgi koncernu PSA... same kłopoty.

pozostanę przy poszukiwaniach ATK / Dynafit.

nowy podtemat:

uniwersalny skistoper, umożliwiający dodatkowe zabezpieczenie kiedy narta wypnie się na zlodowaciałym lub ubitym stoku w trakcie podchodzenia, kiedy to skistoper w większosci nart jest zablokowany, nawet po wysunięciu buta z wiązania !

prosta kulka niby rozwiazuje problem... można by było coś takiego zrobić, wykorzystując jakieś przegub kulowy i skistoper:
https://www.youtube.com/watch?v=AxYdJqedckg
o ile nie ma już na rynku w akcesoriach

i kolejne:
https://www.youtube.com/watch?v=j_Bl2ofcmoM


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:43, 29 Gru 2017
tybero
domownik
 
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Skąd: Brenna





TR2 to bardzo dobry ruch.
Po pierwsze większe bezpieczeństwo bo jest bezpiecznik z przodu.
Po drugie trzymanie piety buta jak w wiazaniu zjazdowym, to daje lepsze czucie i kontrolę narty.

Bardzo dobrze to działa, jest stosunkowo lekkie.

Słabo tylko rozwiązali blokowanie skistopa - w sumie to jedyny minus, ale da się z tym żyć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tybero dnia Pią 18:50, 29 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:53, 29 Gru 2017
W.G.
domownik
 
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1776
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Skąd: Kraków





tybero napisał:
TR2 to bardzo dobry ruch - bezpieczeństwo bo jest bezpiecznik z przodu, oraz trzymanie piety buta jak w wiazaniu zjazdowym - to daje lepsze czucie i kontrolę narty.


Wygląda na fajnie pomyślane a materiały na dobre, odnoszę wrażenie że gniazda w bucie dedykowanym są inne niż dynafita (przednie)
Tyl wolałbym jednak oryginalny niż przerabiany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:58, 29 Gru 2017
tybero
domownik
 
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Skąd: Brenna





Nie miałem okazji porównać, ale zapewne jest tak jak piszesz, że dedykowane buty będą lepsze.
Szkoda, że reszta producentów butów nie podchwyciła pomysłu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:39, 29 Mar 2021
gorolaz37
domownik
 
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Zakopane





nastepny eksperyment

zajechałem juz troche buty atomic carbon (uzywałem w nich botków z tlt5 tf - duzo lzejsze)
a miałem stare f1 carbon (te z harmonijką przy palcach) tam cholewka naprawde full carbon i wysoka (w atomicu tylko tył i to niski)
wiec przekręciłem gore z f1 do atomica
+ niższa waga i trzymanie do tyłu duzo lepsze (wyższy but) do przodu srednio, ale po wsadzeniu jezyków usztywniających zdziwiła mnie sztywność eksperymentu Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gorolaz37 dnia Pon 9:40, 29 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:14, 31 Mar 2021
mdeja
domownik
 
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Skąd: Stary Sącz Beskid Sądecki





gorolaz37 napisał:
nastepny eksperyment

zajechałem juz troche buty atomic carbon (uzywałem w nich botków z tlt5 tf - duzo lzejsze)
a miałem stare f1 carbon (te z harmonijką przy palcach) tam cholewka naprawde full carbon i wysoka (w atomicu tylko tył i to niski)
wiec przekręciłem gore z f1 do atomica
+ niższa waga i trzymanie do tyłu duzo lepsze (wyższy but) do przodu srednio, ale po wsadzeniu jezyków usztywniających zdziwiła mnie sztywność eksperymentu Smile

Niezły przeszczep Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rewolucje sprzetowe :) przemyslenia.
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin