Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Scarpa F1 czy F3?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Scarpa F1 czy F3?
PostWysłany: Pon 13:32, 01 Mar 2010
dzikus
rozmowny
 
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Krakow





Czesc,
Mam zamiar sie przesiasc na system Dynafita i rozwazam te dwa rodzaje butow. Ktory model jest sensowniej kupic do ponizszych zastosowan:

Nie mam zamiaru startowac w zawodach i nie mam zamiaru jezdzic trudnych zjazdow (tak mysle do II max III).
Sporo chodze po beskidach (duzo chodzenia + zjazdy po krzakach), jak sie da to troche po tatrach (na wiosne - podejscie z buta - lekkie buty beda wygodniejsze) i srednio raz do roku w Alpy.
Waze 69 kg + plecak.
I mam jeszcze drugie pytanie - w poprzednich butach (SCARPA AVANT) po przypieciu wspinaczkowych automatow dalo rade sie wspinac - czy do F1 / F3 mozna dopiac automaty czy w zwiazku ze zginana podeszwa tylko paskowe?

Z gory dzieki za odpowiedz
Pozdro!
Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:49, 01 Mar 2010
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





a stosował kolega takie magiczne słowo "szukaj" ? - wychodzi na to że wszystkie odpowiedzi po zastosowaniu tej możliwości są dostępne...Wink.

- czy kupisz jedne czy drugie i tak będzie ok - użytkowników owych na forum sporo.

k.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:24, 01 Mar 2010
wuPe
rozmowny
 
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa





1. F3 są nieco sztywniejsze (flex 60 wobec 50 przy F1)
2. F1 lepiej akceptują grubą łydę (moja się w F3 nie mieściła nijak)
3. F3 są chyba nieco tańsze (choć to chyba różnie bywa)
4. F1 ma fikuśniejszy diwajs do zapinania
5. Starsze F1 generują czasem problem z zapięciem raków auto (o co dokładnie chodzi, pogmyraj, było niedawno wałkowane, szkoda powtarzać)

Gdyby F3 raczył akceptować moją nogę, pewnie bym je kupił z uwagi na większą (choć i tak skromną) sztywność oraz mniej zawadzające (w pozycji odpiętej) zapięcie, ale jak słusznie Konrad zauważył
kampress napisał:
czy kupisz jedne czy drugie i tak będzie ok

Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wuPe dnia Pon 15:29, 01 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:37, 01 Mar 2010
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





No cóż koledzy chyba wyczerpali temat


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:42, 01 Mar 2010
dzikus
rozmowny
 
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Krakow





Dzieki za info.
W necie wczesniej czytalem opinie odn. tych butow.
Ale nie moglem sie zdecydowac - dlatego napisalem jeszcze raz posta liczac ze pojawia sie jakies nowe argumenty.
W koncu kupilem F1, w weekend pierwszy test Smile

Pozdro
Dominik

wuPe napisał:
1. F3 są nieco sztywniejsze (flex 60 wobec 50 przy F1)
2. F1 lepiej akceptują grubą łydę (moja się w F3 nie mieściła nijak)
3. F3 są chyba nieco tańsze (choć to chyba różnie bywa)
4. F1 ma fikuśniejszy diwajs do zapinania
5. Starsze F1 generują czasem problem z zapięciem raków auto (o co dokładnie chodzi, pogmyraj, było niedawno wałkowane, szkoda powtarzać)

Gdyby F3 raczył akceptować moją nogę, pewnie bym je kupił z uwagi na większą (choć i tak skromną) sztywność oraz mniej zawadzające (w pozycji odpiętej) zapięcie, ale jak słusznie Konrad zauważył
kampress napisał:
czy kupisz jedne czy drugie i tak będzie ok

Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:22, 08 Kwi 2010
gorolaz37
domownik
 
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Skąd: Zakopane





A jak jest z tymi rakami?

Na razie używam butów tlt4 i automaty i pół siadają dobrze. Wspinałem sie w nich do V i było ok. jak przy wiekszych trudnościach buty ze zgięciem (f1, f3) się sprawują. i czy chodzenie jest duzo efektywniejsze niż w tlt4. dzieki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:39, 08 Kwi 2010
mr
domownik
 
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Szklarnia





pokor napisał:
No cóż koledzy chyba wyczerpali temat


hmmm... a ja w tym sezonie, spotkałem się z ciekawym aspektem/ problemem powyższych (jakże chwalonych butów):

- kąt nachylenia cholewki (znam sprawę z F3) jest baaardzo niewielki, cholewka jest "niemal pionowa", i szczególnie u osób wysokich skutkuje to problemami / kłopotami / whatever -> wynikiem jest nieprawidłowa, "sedesowa" pozycja podczas zjazdu..
mam co najmniej 2 wysokich kolegów (>190cm) i obaj baaardzo na to narzekają, jeden nawet zdecydował się na wywiercenie dodatkowej dziurki w mechanizmie blokującym cholewkę....

- waga jeźdźców "harmonijkowych" butów - czyt temat ich sztywności/ braku sztywności/ miękkości/ itp... czy znacie kogoś kto jeździ - pytam szczególnie o F1 - czy znacie osoby śmigające w tych butach o wadze własnej przekraczającej 100kg netto???.....
(nie chodzi mi o dywagacje typu "mnie się zdaje...." tylko o konkretne OPINIE użytkowników tzw wagi ciężkiej... Wink

mr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:03, 09 Kwi 2010
pokor
administrator
 
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 2600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Skąd: Sudety





Maciek do tablicy ile ważysz?
W F1 jest możliwość regulacji(punktu przykręcenia wajchy) ale są to stałe nastawy kąta cholewki.
Mając niska wagę nie zwróciłem uwagi ale jak zauważył Marcin waga może być tu problemem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:56, 11 Kwi 2010
MackoS
administrator
 
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 611
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Skąd: BB





pokor napisał:
Maciek do tablicy ile ważysz?


Nie ma problemu, do turystyki, biegania, łatwiejszego terenu i trudniejszego w dobrych warunkach. 90kg + plecak dają radę choć chcę skompletować drugi zestaw bardziej zjazdowy (zzeus/titan lub podobny) w bardzo trudny teren.

zdravim


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:10, 11 Kwi 2010
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





MackoS napisał:


Nie ma problemu, do turystyki, biegania, łatwiejszego terenu i trudniejszego w dobrych warunkach. 90kg + plecak dają radę choć chcę skompletować drugi zestaw bardziej zjazdowy (zzeus/titan lub podobny) w bardzo trudny teren.



się zgadza - ujeżdżam nieco "sztywniejszą" wersję F3 - na razie z braku innych z fatami również... - przy 67 kg wagi + różnego ciężaru plecaki... - również skłaniam się ku zzeusom lub radium do mocniejszej jazdy na cięższym sprzęcie - jednakże tak jak Maciek wspomniał do turystyki z lekkim zestawem w/w but jak najbardziej ok ze względu na niską wagę oraz ergonomię na podejściach. nie zauważyłem aby but miał małe pochylenie cholewki podczas blokady do zjazdu... - poza tym jest na tyle miękki że nie stanowi problemu mocniejsze dociskanie go podczas zjazdu...

k.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kampress dnia Pon 7:51, 12 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Scarpa F1 czy F3?
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin