pokor |
administrator |
|
|
Dołączył: 06 Paź 2006 |
Posty: 2600 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy
|
Skąd: Sudety |
|
|
|
|
|
|
Fotek niet gdzieś je wcięło
Musisz zaopatrzyć się w klucze Torx (takie gwiazdkowe imbusy)
Na dole tylna część wiązania jest zamocowana taką właśnie śrubą do szyny co zapobiega swobodnemu przesuwaniu piętki w osi szyny tak samo przykręcona jest tylna plastikowa część na końcu szyny.
Po odkręceniu tych śrubek powinno swobodnie dać przesuwać się piętkę po całej szynie a element regulacji wyciągnąć ze środka.
Element regulacyjny to śruba i plastikowe elementy, które stabilizują śrubę w szynie.
Na końcu śruby znajduje się nakręcony i zaciśnięty ogranicznik, który uniemożliwia przesunięcie wiązania w przód. Nie jest on przyspawany tylko mocno zaciśnięty.
Należy zacisnąć go na tyle mocno by się nie obracał ale też na tyle lekko by można było kręcić śrubą w imadle. Zaopatrzyć się w śrubokręt idealnie dopasowany do śruby regulacyjnej by jej nie uszkodzić oraz z dużą rękojeścią i na siłę wykręcić śrubę z ogranicznika lub jeśli wystarczy odkręcić go na początek śruby. Nie jest on konieczny bo titanale II już go nie mają.
Następnie złożyć wiązanie tak jak poprzednio.
Ważne-śruba z piętki wiązania musi być wkręcona idealnie w ten element, który przesuwa się po śrubie wewnątrz szyny , tylko wtedy wiązanie będzie przesuwać się dwukierunkowo. W przeciwnym wypadku będzie jednokierunkowe i nie będzie trzymać buta.
Usunięcie tego ogranicznika pozwoli ci zmniejszyć wiązanie o ok 1,5cm.
Titanale I znane były złamania się szyn i taka przeróbka XL jeszcze je bardziej na to złamanie naraża, z powodu przesunięcia nacisku jeszcze bardziej w stronę środka szyny.
Na zagranicznych ebay-ach można kupić specjalne wkładki usztywniające do wew szyny dedykowane właśnie do Titanali I
Ja śmigałem na tak przerobionych trochę czasu głównie w ciężkich warunkach i nie złamałem ale 70kg to też mały nacisk jest.
Powodzenia |
|