Polski Klub SkiTurowy

Ogólnopolski, nieformalny klub pasjonatów skialpinizmu, turystyki narciarskiej oraz freeride'u

Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy -> Wiosenne zaległości jesienią
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wiosenne zaległości jesienią
PostWysłany: Wto 20:43, 01 Lis 2011
KubaR
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Skąd: Rabka - Zdrój





Hej,

Sezon się zbliża, więc trzeba odrobić zaległości. Zaległości się porobiły bo po poprzednim byłem tak wkurzony na cały świat, że posezonową konserwację nart zrobiłem w końcu sierpnia, a chęć do naskrobania czegoś przyszła dopiero teraz...

W każdym razie tam: [link widoczny dla zalogowanych] krótki opis (niestety tylko techniczny) wspominanych w Przemkowym wątku G3 Soulfly.

Pozdrówka,

Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:26, 02 Lis 2011
przemo_k
domownik
 
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: Czeladź Wieś





Kuba, jak ty piszesz, że nie miałes kiedy ich testować bo byłeś TYLKO kilkanaście razy na stoku to ja nie mam więcej pytań Smile
No i dalej nie wiem czy wejść w szersze narty (87-88 mm pod butem) czy jedna kcos mniej (~80 mm).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:43, 02 Lis 2011
KubaR
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Skąd: Rabka - Zdrój





przemo_k napisał:
Kuba, jak ty piszesz, że nie miałes kiedy ich testować bo byłeś TYLKO kilkanaście razy na stoku to ja nie mam więcej pytań Smile


To akurat był taki zintensyfikowany, rehabilitacyjny okres. Czyli po prostu codziennie po południu/wieczorem na godzinę/dwie latałem na wyciąg, albo popodchodzić albo pozjeżdżać. Więc za jakieś 2.5 tygodnia to już było circa 15 razy. Zalety mieszkania w pagórkach, choć normalnie to raczej tak, poza czwartkowym pomiarem i weekendem to ze dwa razy brykam.

Cytat:

No i dalej nie wiem czy wejść w szersze narty (87-88 mm pod butem) czy jedna kcos mniej (~80 mm).


Moim zdaniem do takiego ogólnego turu coś właśnie w tym stylu czyli (83-89) pod butem. Owszem nieco ciężej się łazi ale przyjemniej jeździ. Jeżeli bardziej Ci zależy na kilometrach niż jeździe to bierz węższe. A najlepiej kilka par... Ja nie chcę na tym etapie rekomendować onych Soulfly'ów (brak prania w terenie), ale dotychczasowe wrażenia są OK. Zobacz też coś ze stajni K2 moim zdaniem jedną z najfajniej jeżdżących nart w terenie jaką widziałem to Miss Bakery mojej baby. Wadą (w tych akurat) są cholerycznie cienkie krawędzie i miękki ślizg. Pod Ciebie to by były chyba Backupy. O innych typu Dynastar itp to już się przedmówcy rozpisali w wątku obok.

Pozdrawiam,

Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:30, 02 Lis 2011
Konik
domownik
 
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 862
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Skąd: Kraków





KubaR napisał:
Zobacz też coś ze stajni K2 moim zdaniem jedną z najfajniej jeżdżących nart w terenie jaką widziałem to Miss Bakery mojej baby. Wadą (w tych akurat) są cholerycznie cienkie krawędzie i miękki ślizg. Pod Ciebie to by były chyba Backupy


Waybacki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:04, 02 Lis 2011
KubaR
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Skąd: Rabka - Zdrój





Konik napisał:

Waybacki.


Chodziło mi o te węższe (nastepce Shukshanów) czyli Backupy Very Happy

Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:40, 02 Lis 2011
przemo_k
domownik
 
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: Czeladź Wieś





Chyba jednak wejde w dwie - trzy pary nart Smile
Nie ma uniwersalnych wiec trzeba miec kilka najwyraźniej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:57, 02 Lis 2011
KubaR
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Skąd: Rabka - Zdrój





przemo_k napisał:
Chyba jednak wejde w dwie - trzy pary nart Smile
Nie ma uniwersalnych wiec trzeba miec kilka najwyraźniej.


Bingo! Very Happy Moim zdaniem to chyba taki super set to 3 pary:

ca 78 mm na szybkie tupanie, czy tam gdzie trzeba wagę oszczędzać
ca 89 mm na takie turowanie typu trawersy z opcją miłego zjazdu
> 100 mm na walki w świezym, ale raczej w konwencji "wyjście-zjazd"

W tej kategorii "89" to faktycznie "Konikowe" Waybacki k2, Spitfire LT G3 (bardzo fajne i takie "odpoczynkowe"), Dynafity MustaghAta itp.

Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:11, 02 Lis 2011
kampress
domownik
 
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 2372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Skąd: Rabka-Zdrój





KubaR napisał:

Bingo! Very Happy Moim zdaniem to chyba taki super set to 3 pary:



cos w tym stylu...Wink znam takich co maja co najmniej 10 par nart terenowych w swej stajni ale to onanisci do potegi...Wink - u mnie jest :
- 60 mm
- 80 mm
-122 mm

chodz te ostatnie raczej nie na polskie warunki wiec sporo na wyrost..., 80 mm robi okolo 70 % procent w sezonie, wiec faktycznie takie 80-90 to podstawowa sprawa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kampress dnia Śro 12:12, 02 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:15, 02 Lis 2011
przemo_k
domownik
 
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: Czeladź Wieś





Jakoś mnie ten Dynastar ciągnie (i grafika fajna) więc będzie raczej Mythic Light 89 mm pod butem 1520 g/narta a węższe to na razie zostaną moje Atomic MX9 74 mm z docelowa wymianą na twardszą nartę z mniejszą talią.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:16, 02 Lis 2011
przemo_k
domownik
 
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: Czeladź Wieś





KubaR napisał:


W tej kategorii "89" to faktycznie "Konikowe" Waybacki k2, Spitfire LT G3 (bardzo fajne i takie "odpoczynkowe"), Dynafity MustaghAta itp.

Kuba


K2 chyba jest Made in China więc raczej odpada.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:41, 02 Lis 2011
KubaR
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Skąd: Rabka - Zdrój





przemo_k napisał:

K2 chyba jest Made in China więc raczej odpada.


I co z tego????? Ideologicznie jesteś przeciwny?

Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:54, 02 Lis 2011
przemo_k
domownik
 
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: Czeladź Wieś





KubaR napisał:
przemo_k napisał:

K2 chyba jest Made in China więc raczej odpada.


I co z tego????? Ideologicznie jesteś przeciwny?

Kuba


Tak.
Jesli mogę to kupuję europejskie produkty.
Jesli nie ma alternatywy to wtedy chińskie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:34, 02 Lis 2011
zaba
domownik
 
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Skąd: Kraków





KubaR napisał:


W tej kategorii "89" to faktycznie "Konikowe" Waybacki k2, Spitfire LT G3 (bardzo fajne i takie "odpoczynkowe"), Dynafity MustaghAta itp.

Kuba


Waybacki fajne są - testowałem 2 dni w tatrach w ubiegłym sezonie i jak dla mnie rewelacja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:43, 02 Lis 2011
KubaR
domownik
 
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Skąd: Rabka - Zdrój





przemo_k napisał:

Tak.
Jesli mogę to kupuję europejskie produkty.
Jesli nie ma alternatywy to wtedy chińskie.


Rozumiem o co Ci chodzi - Twój wybór. To odpadają Ci tacy producenci: K2, G3, Volkl (część modeli). Zresztą czasami trudno jest wyczuć co gdzie jest robione, zwłaszcza u mniejszych producentów co się czasami z sezonu na sezon zmienia, np. z tego co słyszalem to Armada jest (była) robiona w fabryce Atomica, a niektóre modele w fabryce Heada. Movement, pomimo bycia firmą Szwajcarską, miał fabrykę w Tunezji, gdzie zresztą były produkowane zarówno 4Frnt (część kolekcji) jak i G3. Generalnie trudno dociec zwłaszcza w przypadku "globalnych" producentów typu Nordica.

Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:48, 02 Lis 2011
przemo_k
domownik
 
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Skąd: Czeladź Wieś





Ja rozumiem, że świat się zmienia. Ale Niemcy dlatego są największą gospodarka europejską bo zawsze byli przywiazani do niemickich produktów. Teraz to sie zmienia. I dlatego m.in. Sarkozy prosi chińczykó o pomoc dla eurolandu. Ale to jest OT Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:03, 28 Lis 2011
dm_ruczaj
rozmowny
 
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz





Tak wracając do topiku "po środku" ;-)
Jeśli chodzi o rozmiar 80-90 w talii - to dwa pytania:
1. czy ktoś na takim czymś jeździł w tlt5?
2. czy oprócz osobistego widzimisia jest obecnie jakaś wykładnia dotycząca doboru długości narty o ww. rozmiarze? W swoim czasie na starej stronie Traba były "ładne" tabelki (wzrost, masa, umiejętności), ale teraz jest nowa strona, a w nartach pojawił się rocker, twintip....

pzdr,
dominik


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wiosenne zaległości jesienią
Forum Polski Klub SkiTurowy Strona Główna -> Sprzęt skiturowy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin